Alla inlägg under oktober 2008

Av Kamilla - 8 oktober 2008 22:16

Har vart på Etik-dag i skolan idag som Lärarförbundena anordnade. Känndes ganska meningslöst för oss studenter, då man inte kunde relatera till det som togs upp. Men det va obligatoriskt..så det va bara att pallra sig dit å va glad! Dom bjöd ju på mat iaf! Rusade sedan hemmåt för klippa trolla. (det va inte jag som klippte henne altså..utan en "hundfrisör") Hon ser konstig ut nu..johan tycker dock hon e söt..men jag gillade min gamla trolla bättre, med massa fluffig päls! Väl hemma med trolla igen, slände jag i mig lite mat sen dök Marie upp..med present å allt! Tack vännen..jättegulligt av dig!! satt å tjötade, käkade glass å glodde lite på bonde söker fru..sen kom maries älskling å hämtade henne! Jag började läsa lite i en bok om enkäter och kvantitativa metoder som jag ska skriva om imon. Nu e jag trött..dax att hoppa ner i sängen! Natti natti!

Av Kamilla - 6 oktober 2008 17:02

Å så va det måndag igen..har vart i skolan på en förläsning å sen har vi skrivit lite på u-planen. Har haft sällskap av Sofia till å från skolan idag! Kul att ha lite sällskap i bilen! Stannade till på Knalleland å köpte mig ett par stövlar å ett par högklackade skor. Så nu e hösten räddad! Nästan iaf..fattas bara en jacka..eller kappa snarare! Får kolla efter det en annan dag!


Väl hemma gosade jag en stund me vovvarna, plockade iordning lite å satte mig vid datorn för att läsa bloggar å msn:a en stund! Nu e det gjort å jag har uppdaterat min egen me..så nu ska vi laga lite mat innan jag ska iväg.. ska nämligen följa me Lars, min svåger å skriva kontrakt på en bostadsrätt han köpt här i Ingared! Jättekul för han! Ett stort grattis..hoppas att det verkligen blir av nu..å att det inte skiter sig i sista stund som det gjorde för oss!


Kram på er alla!!

Av Kamilla - 5 oktober 2008 20:48

Idag fyller jag år! 26 år närmare bestämt! Så grattis till mig själv!! Så idag har det vart kalas för hela slanten. Gick upp tidigt för att förbereda å greja, vid tolv kom min bror å Maria å hjälpte till! Tack så mycket! Å vid 13 kom resten av gästerna. Fick massa fina presenter, bla tre parfymer, resepengar, SNÖ-örhängen, halsband, mysbyxor, ett träd till trägården, sminkväska fylld med smink, pengar, presentkort på insperation, strumpor, vantar, klippning å färging av håret + lite annat smått å gott. Tack alla för en toppen födelsedag!!

Av Kamilla - 3 oktober 2008 17:04

Känner mig urtrött..har vart i skolan hela dagen..fullt upp som vanligt! För ovanlighetens skull har det vart en ganska givande dag..men sista föreläsningen drog ut på tiden..å fredag e alltid fredag..så jag e trött! Känns himla skönt att det e helg nu så man får vila upp sig en smula igen! Ikväll händer det inte mycket. Johan åker direkt från jobbet till repningen me bandet..så han lär la inte komma hem på ett bra tag. Han köper förhoppningsvis med sig nån mat hem..jag orkar inte laga. Imon blir det dock inte lika lugnt..måste förbereda inför söndagen..städa, handla å baka. Ska hinna med en runda frisbeegolf förhoppningsvis me! Å på söndag e det kalajs för mig! Så då blir det full rulle! Hade fått några grattiskort på posten redan idag! Hjärtliga tack för dom!  Nu ska jag ta en promenix me mina små änglar!

Av Kamilla - 3 oktober 2008 16:57

Vill bara tacka min älskade Mamma å Hasse för att ni ställer upp å passar hundarna på dagarna när det e långa dagar för dom att vara själva! Ni är helt underbara!! Kan inte beskriva hur tacksam jag är för det! Ni är guld värda!! Hoppas ni förstår hur glada vi är över att ha er som alltid ställer upp!! Älskar er massor!!


Världens bästa föräldrar!!

Av Kamilla - 2 oktober 2008 20:47

I morse lyssnade jag på radion (mix megapol) som jag brukar..jag hade fullt upp att göra iordning mig när de startar en tävling. Lyssnar inte jättenog men hör att de frågar efter vilken dans som förknippas med den spanska tjurfäktningen..tänkte att jag chansar och skickar ett sms..hade ingen aning om svaret..men jag chansade på passodoble. Efter en stund medelar dom att det rätta svaret var passodoble..å ett hopp reste sig inom mig. Kim sa att han skulle meddela vinnarna per telefon efter programmets slut. Shit tänkte jag..då har jag ju lektion..sen börja jag fnissa åt mig själv..inte en chans att jag vunnit..så jag lägger ner dom tankarna å åker till skolan. men när klockan börjar närma sig 10 (tiden då programmet är slut) börjar jag ändå fundera lite..tar upp min telefon på föreläsningen fall i fall de ska ringa...men minuterna går...å ingen ringer. När lektionen är slut en timma senare har fortfarande ingen ringt å jag inser att jag inte vann! Synd..men inte hela världen!


Senare på eftermiddan ringer helt plötsligt telefonen å det e Kim från Mix megapol som säger att jag vunnit biljetter till Christmas latino show på Elite Park i Göteborg med trerätters middag å fri dryck + övernatting på det fina hotellet Elite park hotell på avenyn! !! Fy fan va glad jag blev...känndes typ som jag vunnit en miljon på lotto!



 


Bättre födelsedagspresent till sig själv kan det inte bli va?!!



Av Kamilla - 1 oktober 2008 19:46

Igår va vi å hälsade på Frida och Stefans nya lilla familjemedlem Pia. Hälsade såklart på resten av familjen me..men extra kul va det ju såklart att träffa nykomlingen! Jättesöt å go liten hund. Hur kelig å mysig som helst! Underbart för Molle att få en kompis me!


Frida å Stefans nya lilla bebis Pia å storebrorsan Molle 


Pia å Molle myser i soffan


 

Idag har jag vart på Ikea med mamma å handlat lite grejer. Vi ändrade nämligen om i klädkammaren/förrådet igår när johan var ledig. Tog bort en garderob å satte upp en hängare ist. Gillar inte att ha käderna liggande i hyllor eller lådor..vill ha dom upphängda. Efter att ha grejat hela tisdagen me klädkammaren blev vi i princip klara iaf. Åkte därför till ikea idag för att inhandla lite saker som behövdes. Så nu är det klart! Å vi är jättenöjda!

Ovido - Quiz & Flashcards