Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

Lugn å skön semester?

Av Kamilla - 6 juli 2010 09:15

Tiden går fort när man är ledig. Tycker det känns som det va torsdag och min sista jobbdag igår..men icke! Det har redan gått fyra dagar sen dess å semsterdagarna rullar på!


I lördags började vi dagen med en tripp till alingsås. Johan köpte lite fixargrejer till hemmet och jag köpte en present. Efter det fortsatte vi att lägga om golvet här hemma..å det va svettigt kan jag meddela. Hade tänkt att fortsätta med hallen när vi blev klara i köket, men det va för varmt så vi bestämde oss för att möta upp Björn, Pernilla och några av hennes kompisar på stranden ist! Efter några timmars solande och badande bestämde vi oss för att åka hem å ta tag i golvläggandet igen. Men väl hemma insåg vi att klockan va ganska mycket. Så johan fixade lite annat här hemma och jag åkte och handlade lite mat inför kvällens grillning. Å hux flux va det dax att åka till Lygnared och möta upp kompisarna för lite grillning i det fina vädret. Glömde min kamera hemma, men jag tog några foton me johans mobil. Lägger in dem senare, eftersom han inte är hemma och därför inte hans mobil heller!


I söndags förmiddag fixade vi i trädgården och städade och röjde här hemma inför mäklarens besök. Efter det kom Sofia och Mats.  =) Vi planderade lite inför sommaren, och fick bokat en stuga vid Ullared en natt och preliminärbokat ett datum för kanoting och tältning! =) Vi hade hoppats på lika soligt väder som dagen innan och planerat en tripp till stranden och en picknick..men ist blev det en promenad och sen grillning. Mycket trevligt det med! Tiden gick fort, som alltid när man har roligt, och aldeles för tidigt blev klockan mycket och det va dax för Sofia och Mats att åka hem igen.


 

Sofia och Mats


     

   Sofia och "Harry"


Å det va den helgen det..en väldigt rolig helg i goda vänners sällskap!


Sen kom måndagen och jag skulle njuta av min semester! Vaknade tidigt (typiskt, när man kan sova hur länge man vill) och fortsatte greja lite inför mäklarens besök. Kl. 10.30 dök han upp och vi pratade om allt man behöver bestämma inför försäljningen och han kikade runt här hemma och berömde oss för vårat fina hem! :) När han hade åkt vandrade jag bort till garaget och resnade förrådet. Blev en stooor släng-hög, men dessvärre en ännu större spara-hög! :( Efter några timmars slit kunde man ju tycka att jag kunde få koppla av å njuta av semestern..men nej då. Då va det dax att börja med det tråkiga men nödvändiga jobbet med att tvätta av panelen. Fick tvättat större delen av baksidan innan min arm dog av trötthet. Sen va det dax att piffa till sig lite, åka förbi tippen å slänga all skit och sen vidare till banken för att fixa handpenningslånet. Väl hemma slängde jag in en tvätt i maskinen och vi lagade mat. Sen va jag slut å jag la mig i soffan.


Det va min lugna, sköna semesterdag det! Tur att man är ledig ett tag till så man hinner med njuta-dagar med! För idag blir det fullt upp med! Men så e det att flytta! =)

 
 
Ingen bild

Jeanette

7 juli 2010 19:56

Ja det är tur man inte flyttar så ofta, då hade jag dött tror jag! Man längtar tills man har flyttat och allt är klart, så kan man gå och plocka och inreda i lugn och ro=) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kamilla - 13 mars 2011 19:21

Blev sugen på att börja blogga igen, men kände för att starta om från början!   Här är den nya bloggen:   http://karamillas.blogg.se/ ...

Av Kamilla - 9 september 2010 08:36

Jag tar en liten paus i bloggandet (som ni säkert redan märkt) ett par veckor framöver. Det e så mkt me flytt, renovering och annat att bloggandet inte hinns med just nu!     ...

Av Kamilla - 23 augusti 2010 17:11

Igår var det min och Johans bröllopsdag! Våran första bröllopsdag! ♥ Tänk va fort ett år går! Tycker inte det va alls länge sen vi stog där i kyrkan..! Hoppas på många fler år tillsammans med Johan..å många fler bröllopsdagar att fira! :) Jag ...

Av Kamilla - 18 augusti 2010 18:19

Snart flyttar vi! :) Jag längtar så jag nästan dör!! Trodde tiden skulle gå fort när man började jobba, så det snart skulle bli 1 september..men inte! Än så länge är det bara den 18 augusti, och 14 dagar kvar! Hoppas dom går fort!!   Det mesta är...

Av Kamilla - 17 augusti 2010 18:58

Semestern tog slut för över en vecka sen..och jag har börjat på mitt nya jobb! Nu jobbar jag på Igelkotten..men saknar mitt gamla jobb på Fyren jättemycket! Jag saknar barnen, saknar arbetstiderna, saknar känslan av att det var kul att gå till jobbet...

Ovido - Quiz & Flashcards