Alla inlägg under september 2008

Av Kamilla - 29 september 2008 18:00

Har vart i skolan idag. Känndes segt att gå dit efter så många dagars ledigt..men men. Fick iaf skjuts av min underbara svägerska Sofia i morse, hon hade sovit hos mats, å hämtade upp mig på vägen. Snällt av dig gumman! Roligt med sällskap på vägen me! Hade en föreläsning om vetenskapsteori idag..tyckte faktiskt att den va lite givande i början..men sen svävade läraren ut å då blev det flummigt som vanligt. Träffade sedan Ahnna å Sofia efteråt å skrev på våran undersökningsplan. Tycker att vi kom en bra bit med den idag faktiskt! Bra jobbat tjejer!


Å så va det helt plötsligt mindre än en vecka kvar tills man fyller år igen..shit va tiden går fort säger jag bara. Tycker inte det va länge sen man fyllde 25..eller 20 för den delen. Men livet leker..så vaför klaga!?


Johan har vart ledig idag. Va ju sista dan på Alltronic i fredags, så nu e han ledig mån-tis innan han börjar på nya jobbet på onsdag. Skönt för han att vara lite ledig..det e han verkligen värd min älskling!


Nu ska vi skruva ihop kontorsstolen vi köpte å sen laga mat!

Ha en bra kväll!

Av Kamilla - 29 september 2008 17:46

Helgen har vart fullspäckad som vanligt..en riktigt trevlig helg! I fradags va jag på Allum med Marie å shoppade lite. Hade hur kul som helst..så mycket har jag inte skrattat på länge. Måste berätta om resan dit å hem. Vi skulle ta tåget å marie hade messat mig å sagt att hon satt längst fram på tåget, så jag hoppade på där...men där satt ingen marie. Så jag tog en plats å ringde henne å kollade var hon höll hus. Hon svarar att hon sitter på toaletten. Ok tänker jag..jag sitter väll här å väntar då..tåget åker allt längre å i lerum börjar jag fundera på å ringa henne igen..men tänker att jag inte ska störa henne om hon e på toa..hon kanske e dålig i magen eller nått?! Då ringer hon å frågar var jag håller hus? Svarar att jag sitter å väntar på henne..å hon säger samma sak..att hon väntar på mig. Jag säger då: Men sitter inte du på toa? Nä säger hon, jag sitter VID toaletten. Vi fnissar lite, å hon letar upp mig! När hon kommer börjar vi tjöta å skratta å helt plötsligt kollar jag ut å inser att vi åkt förbi partille. Suck å massa fniss. Så vi åker in till Gbg å byter till tåget som går tillbaka några minuter senare. Vi skrattar typ hela resan tillbaka till partille..å e nära på att missa den stationen igen. Men vi lyckas denna gången. Strosar omkring på allum i några timmar å shoppar å har det trevligt. Sen e det dax att åka hem igen, å åka raka vägen till norsesund å sen ta bilen till alingsås för att hämta emilie. Hoppar på tåget å börjar prata om hur klantiga vi var tidigare under dagen när vi missade att hoppa av..ligger typ vikta av skratt, när jag helt plötsligt inser att folk går av tåget å jag kollar ut å upptäcker att det står norsesund på skyltarna..i panik reser vi oss upp å springer..hinner precis av tåget innan det åker igen...att vi inte dog av skratt..vi gjorde juh nästan om samma misstag igen!

Åkte in till Alingsås å släppte av marie, å hämtade upp emilie. Köpte mig oss pizzor å åkte hem till johan. Hade en jättetevlig kväll. Hade mycket att prata om å uppdatera varandra om. Drack vin, tjöta å myste fram till kl. 01 då david kom å hämtade henne.


I lördags åkte johan in till mats på dan å spelade Rock Band, medans jag satt hemma å pluggade. På kvällen åkte vi in till stan för att träffa Sofia som kommit hem från mallis å mats. Vi gick till bryggaren å åt en smarrig trerätters middag!  Det dracks en hel del vin å massa drinkar eftet maten. Fast jag fick snällt kolla på..jag va chafför den kvällen tyvärr. Hade iaf en riktigt rolig kväll! Man borde gå ut å äta lite oftare med sina vänner!


Igår åkte vi in till stan för att kolla efter en ny kontorsstol å kika en sväng på jordnära. Passade på att äta lunch på stockslycke. PÅ eftermiddagen träffade vi mats å sofia i nolhaga för en runda frisbeegolf. Gick inte så bra..men det va kul ändå! Roligast tyckte nog trolla att det var..hon blir helsprallig när hon får springa löst i skogen å flänga fram i alla löv. Sprang runt som en virvelvind. Underbart att se.


Trolleplutten


Av Kamilla - 26 september 2008 13:05

Ikväll kommer Emilie hit! Ska bli jättekul att träffa henne. Va evigheter sen jag träffade henne..hon har så fullt upp hela tiden! E lite orolig över henne..hon kommer förmodligen va utbränd innan 25. Hon jobbar å har alldeles för mycket för sig hela tiden! Men ikväll ska vi ha en lugn å mysig kväll med pizza, film å lite vin!


Min älskade lillasyster! Så jävla söt!!

Av Kamilla - 25 september 2008 22:21

Så himla skönt att vara ledig! Att få ligga kvar i sängen å bara slappa å lyssna på en bok när man vaknat. Att ta dagen lite som den kommer. Helt underbart!

Idag hade jag dock lite saker inplanerat, så det blev inte nån jättelång sovmorgon..men tillräkligt för att man ska känna att man e ledig! Mamma kom hit på förmiddagen. Vi tog en promenad å sen fikade vi. Mamma hade sytt klart tyget åt oss ovh hade med sig det! Tack mamma! Efter att mamma åkt hem igen, dröjde det inte många minuter innan Frida dök upp. Vi umgicks en stund innan hon skulle till jobbet. När johan kom hem va det dax att baka en morotskaka som han ska ha me sig till jobbet imon. E ju sista dagen på Alltronic då. Sen åkte johan åkte in till stan för att äta på momenti med jobbet. Lite senare på kvällen kom frida förbi igen efter att hon slutat. Vi umgicks en stund innan Stefan å pernilla, som vart på hockey hämtade henne!

Av Kamilla - 23 september 2008 12:04

Va tillbaka i skolan igår..en helt meningslös å onödig dag måste jag säga! (som så många andra dagar på högskolan i borås) Hade en VFU uppföljning i studiegruppen (hade kunnat göras via mail till varandra) å en kass föreläsning om undersökningsplanens syfte och ansats (lärde mig inte ett dyft) Men men..kul att träffa de andra i studiegruppen iaf! Saknade dock Sofia! Den lilla fuskisen ligger på en beach på mallis å njuter av solen!

Lämnade av hundarna hos mamma å hasse igår innan skolan..å hämtade upp dem när jag åkte hem. Tack så jättemycket att ni ställer upp som "hunddagis" åt oss!! Ni är bäst!


Träffade även Marie en sväng igår..alltid lika roligt att träffa dig vännen! Så underbart att du träffat David! E superglad för din skull hjärtat!! Tråkigt att höra det andra du berätta bara..gjorde mig verkligen tårögd! Hoppas att det löser sig snart! Å behöver du min hjälp e det bara att säga till vettu! Ställer alltid upp för dig..det vet du!!


Idag e jag ledig från skolan..e ledig resten av veckan me! Känns underbart att va lite ledig..vila ut sig å ladda upp sig för kommande jobbiga veckor med massa skolarbete som väntar! Ska inte göra nått idag..bara ta det lungt å mysa med mina små monster å kanske ta en promenad i det sköna vädret.


Min födelsedag börjar närma sig me..måste klura lite på vad jag önskar mig.


Ha en underbar dag!


Av Kamilla - 21 september 2008 18:21

Mina två VFU veckor är över. Känns lite trist..e inte sugen på att gå tillbaka till föreläsningar, undersökningsplan å annan skit på måndag..men man e ju så illa tvungen. Har haft två veckors toppenpraktik!


Helgen är  också nästan över..den gick lika fort som alltid..suck! I fredags grejade vi lite här hemma å hade en myskväll. I lördags hämtade vi upp mats på stationen och gick hem till Nyström's. Killarna kollade igenom massa gamla leksaker å skolgrejer..va dom ville spara å så! Va himla kul att kolla i johans gamla skolsaker!

På kvällen lagade jag johan å mats mat..kött, klyftpotatis och fias smarriga sås! Köttet blev helt misslyckat..men resten va smarrigt!

Idag har vi vart å spelat frisbeegolf, vart hos pappa en sväng å plockat äpplen å päron och vart hos mamma en sväng å lämnat av lite tyg som hon ska sy.


Känns underbart att det har vart så fint väder i helgen..behövde verkligen den solen! Man mår ju så himla bra när solen strålar å höstlöven börjar bli som vackrast!

Av Kamilla - 18 september 2008 11:33


Grattis Pappa på födelsedagen!

Av Kamilla - 16 september 2008 16:03

Ska bara säga att det gick hur bra som helst på praktiken idag! Mina lektioner idag blev jättelyckade! Hade en bra dialog med eleverna å deras frågor fick styra undervisningen. Fick med allt jag skulle säga, å planeringen höll! Eleverna lyssnade jättebra och jobbade på jätteduktigt! Jag kännde mig faktiskt som en lärare för första gången..å inte bara en praktikant! Min handledare var jättenöjd med mig och överöste mig med bra kritik! Fan va skönt att jag lyckades så bra! E riktigt stolt över mig själv!

Ovido - Quiz & Flashcards