Alla inlägg under augusti 2008

Av Kamilla - 27 augusti 2008 12:06

Igår började skolan igen för terminen. Termin 6..näst sista terminen..bara ett år kvar! =) Känndes mer ok än va jag hade trott att va tillbax i skolan igen! Kul att träffa alla igen iaf! Denna tremin fick vi själva välja studiegrupp..å självklart fixade vi ihop bästa gruppen. Sofia, Jag, Ahnna, Bodil å Vesna. Kan inte bli annat än en toppentermin med den gruppen! Nu när jag å Sofia har blitt svägerskor å allt! =)


Marie har hoppat av sjuksköterskelinjen..hon insåg att det inte va nått för henne å började igår på läraralinjen ist! Bra val gumman! Vi slutade samtidigt igår så hon åkte me hem en sväng. Fikade å tjötade lite innan jag körde hem henne å hämtade upp johan som skulle till tandläkaren. Min bil har nämligen gått sönder..nån ting me motorn eller kylaren eller nått..i vilket fall som helst, verkatr det ganska illa..lilla bilen kanske måste skrotas. *snyft* Johan skulle kolla närmare på det idag..hoppas att det e nått som går å lösa! Vi har iaf lånat mammas bil så länge. Tack mamma för du e så underbar å alltid ställer upp för oss! Du är en ängel! Vår räddande ängel! Älskar dig!


Idag har vi vart på banken å förberett inför husköpet..om det nu blir av. Ska tala me besiktningsmannen imon å gå igenom protokollet å eventuellt boka in en tid för ytterligare besiktning. Allt e klart me banken nu iaf..så nu e det bara vänta å hoppas!

Av Kamilla - 24 augusti 2008 19:51

Har haft fullt upp i helgen. Igår grejade vi lite hemma, jag klippte johan, va på en fika hos johans föräldrar å sen åkte vi till onsala för att träffa tjocka släkten. Vi träffades alla på gården där farmor växte upp. Det är farmors brors dotter som numera bor där. Det va 10 år sen den senaste släktträffen på pappas sida, så det va kul att se alla igen! Dom äldre va sig ganska lika..men alla sysslingar hade ändrat sig en hel del..kände typ inte igen en enda..inte så konstigt kanske eftersom det som sagt var 10 år sen sist. Släkten hade växt en del sen sist..massa små nykomlingar i form av barn. Allt som allt va vi typ 50 pers. Hade en jättetrevlig kväll med grillning, tipspromenad och lekar. Hade tänkt att åka förbi erika å peters kräftskiva när vi kom hem..men det blev senare än vad vi trott, å vi va jättetrötta, så det blev sängen istället.


Idag har vi fortsatt att greja i ordning här hemma..klippt gräset å så. Har vart å köpt lite nya växter till krukorna där ute å några nya här inne...allt för att göra det så fint som mäjligt inför fotograferingen! Vid tre-tiden kom Johanna å peter hit. Vi tog en promenad runt kärrbogärde, å gick förbi huset å kikade. Det va dövarmt ute..så det va mkt jobbigare att gå än vad vi trott. Men väldigt trevligt än då! Alltid lika kul å gå å prata strunt! Efter promenaden fortsatte vi här hemma..jag putsade förnstrena å johan grejade lite i trägården.

Nu är vi helt slut..blir en stund framför tv:n..å sen sängen!

Av Kamilla - 22 augusti 2008 16:32

Idag har vi vart hos mäklaren och skrivit kontrakt på huset! =) Det va ingen annan som la ett bud..så det känns ju gött! Helt klart e ju dock inte köpet..ska göra en beiktning av det nästa vecka..för att se att allt e som det ska. Om det är det, blir huset vårat..skulle det visa sig att det e nått fel, har vi till på fredag nästa vecka på oss att bryta kontraktet innan det blir bindande. Så fortsätt håll tummarna för oss! På måndag kommer en annan mäklare till oss för att ta uppgifter på våran bostad, ta foton, å göra klart allt inför att den ska läggas ut till salu!


Av Kamilla - 21 augusti 2008 17:46

Hämtade upp johanna kl 11 idag och åkte in till stan för att fika å shoppa. Jag skulle kika efter kläder till bröllopet å johanna behövde kläder till dopet. Strosade runt i dom olika affärena å hittade massa söta saker..tyvärr e jag ju typ pank..så jag kunde inte köpa nått annat än kläder just till bröllopet. Johanna shoppade loss som fan. Hon menade att hon aldrig hittar några kläder..men så va det inte idag iaf. I varenda affär vi gick in i köpte hon nått. *fusk* Jag hittade till slut en klänning att ha på mig på bröllopet..det va rea på den..å det passade min tunna plånbok perfekt! Johanna köpte som sagt var en hel del..så hon har lite att välja på inför dopet. När shoppingen var avklarad gick vi till Diva å fikade. Vi kom fram till att det va första gången vi va på stan å fikade ihop..konstigt att vi inte gjort det tidigare! Det var hur kul som helst iaf! Så det va definitivt inte sista gången! Alltid lika kul att ha en tjej-dag på stan med massa fnitter!! Tack gumman för en underbar dag!


Johanna efter en dag på stan!

Av Kamilla - 20 augusti 2008 12:55

Har skällt ut grann kärringen precis. Känns lite pinsamt så här i efterhand..men jag va tvungen..dom verkar ju inte fatta! Dom har noll koll på sin hund..å jag blev helt enkelt förbannad! Det var inte första gången som deras hund va inne på våran tomt..inte tionde å inte trettionde gången heller..snarare hundrade. Bara för att jag har hund..betyder inte det att jag tycker att det e ok att andra hundar är på min tomt. Å framför allt inte nu när tindra löper. Detta har vi sagt till dom..att dom ska hålla koll på hunden..tindra löper å vi vill inte ha han här juckandes på tindra. Vill inte ha några valpar! Men det verkar inte gå in i deras hjärnor, så idag när jag återigen upptäckte hunden inne på våran tomt, juckande på tindra..sa jag till ungen som försökte fånga han att göra det med en gång. Sen såg jag att ytterdörren stog öppen hos grannen å att tanten stog där inne å kollade ut. Så jag rusade ut (såg helt fördjävlig ut..ingen bh..en slapp ful tröja, håret i värsta morgonfrillan å ett par mjukisbrallor på mig..ingen vacker syn) men det tänkte jag inte på då..rusade iaf fram till henne å skällde på tanten. Sa att dom måste hålla koll på sin hund. Vi har våra hundar innanför staket av en anledning..att dom ska hålla sig här..å vi vill inte ha in nån annan hund. Sa återigen att tindra löper å att dom verkligen måste hålla sin hund kopplad. Hon började skylla på barnen..men jag sa åt henne att det inte är deras ansvar..dom e ju bara barn..det är deras ansvar som vuxna att hålla koll på sin hund. Hon såg lite skamsen ut å sa att jo du har nog rätt. Klart att jag har! Sa då att kan dom inte ha han kopplad får dom väll skaffa ett staket. Å att om tindra blir dräktig nu, så får dom stå för kostanderna för att göra en abort (eller va det nu heter på hundar). Hon frågade om det va ok att hon gick in på våran tomt å hämtade hunden..å jag sa att det MÅSTE du göra NU! Sa även att jag inte vill se deras hund på våran tomt nån mer gång och upprepade några gånger till att dom får se till å ha han kopplad. Kanske tog i lite för mkt..pratade verkligen inte vänligt me henne..jag lät jättearg..men jag va tvungen..dom verkar ju inte fatta! Hoppas budskapet gick fram den här gången. Å ser jag hundjäveln på våran tomt igen..då fan..rent ut sagt..kommer jag bli vansinnig! Å jag har inga problem att skälla ut folk som gör fel..det vet ni sommer känner mig! (sorry om jag skämt ut er på nån resturang eller så nån gång..man man måste ju säga ifrån..eller hur?) Hoppas grannarna inte hatar oss nu bara!!

Av Kamilla - 20 augusti 2008 12:14

Det har inte hänt så mycket med budgivningen. Vårat bud är fortfarande det enda som ligger. Det verkar bara va vi och ett till par som är intresserade. Dom skulle enligt mäklaren till banken igår för att kolla lånelöfte å så. Och skulle senast höra av sig till mäklaren igår kl 18 om dom fortfarande var intresserade. (om vi förstog det rätt) Och förhoppningsvis har dom inte gjort det. För vi har inte fått nått sms om att nån lagt ett bud, och mäklaren har inte hört av sig heller. Det fanns även tre till som anmält sig som intresserade, men som mäklaren inte fått tag på. Antagligen är dom inte det..för då borde ju dom ha hört av sig till mäklren. Det har ju gått en vecka sen visningen! Så håll tummarna..förhoppningsvis är det bara vi som är intresserade! Pirr pirr!



Av Kamilla - 18 augusti 2008 16:36

Är precis hemkommen från marie. Har suttit å pratat massa gamla roliga gymnasie-minnen! Shit va roligt vi hade! Tråkigt att vi förlorade några år, när vi inte sågs eller pratade.  Synd att en person kan komma emellen två vänner å förstöra allt! Iaf för en tid...e helt underbart att vi är vänner igen! Den här gången kan ingen förstöra den vänskapen! Älskar dig gumman!


Väntar nu med iver på att johan ska komma hem..hoppas på att han hört nått från mäklaren idag!!

Av Kamilla - 18 augusti 2008 10:28

Tyvärr inte mycket nyheter angående huset. Har inte hört nått från mäklaren..så vi antar att vårat bud är det som ligger. Hoppas på att det förblir så! Har vi inte hört nått imon, så ska vi ringa mäklaren å kolla läget. Uppdaterar om detta så fort jag vet mer!


Har haft en bra helg..lite pirrigt med tanke på hustankarna å så. I fredags var Frida å Frida här på tjejkväll! God mat, trevligt sällskap, gott vin, många skratt å skönstämmig sång när vi körde singstar! Tack tjejer för en helt jätterolig kväll! Måste göras om snart!!



I lördags va vi inne i stan för att fixa present till krille. Tog en sväng å kikade lite annat me..johan köpte en duk som jag kikat lite på! =) Vi tog me mats å hans cykel ut till oss å killarna tog en lång cykeltur. Lite senare på kvällen kollade vi på en bra film å käkade pizza.


I går tog vi en lång sovmorgon å sen va vi på kalas hos krille nästan hela dan. Hann inte me mycket annat. Lite myspys i soffan när vi kom hem innan det va läggdax!


Fortsätt håll tummarna för huset!

Ovido - Quiz & Flashcards