Alla inlägg under november 2008

Av Kamilla - 26 november 2008 15:38

Träffade Frida en sväng igår..va jättekul att se dig gumman! Å tack för presenten å fikat! Har inte blivit av att vi setts så ofta på senaste tiden som vi gjorde förr..vet inte om det är för att saker å ting har ändrats eller om det är för att vi har för fullt upp med jobb å skola i våra liv..men det e alltid lika kul att träffa dig hjärtat!


Sista veckan på praktiken nu förresten..å sista dan imon. För på fredag e jag ledig. Ska ju iväg på myspys me min älskling imon...äntligen är dagen här som jag väntat på..min vinst! Ska ju iväg till Göteborg å se på en show, äta trerätters å bo på lyxhotell. Ville inte stressa upp å iväg på fredan så båda har tagit ledigt så vi kan äta en lång å go frukost, sen strosa runt i stan å mysa å såsmåningom äta lunch på nått mysigt ställe. Längta längta!! Min kära älskade mamma ska bo hemma hos oss medans vi e borta å passa hundarna! Tack..du är en ängel!


Snart dax att börja köpa julklappar me..måste ta reda på va alla önskar sig..å på va man själv kan tänkas önska sig i år..!? Jag älskar att köpa julklappar..å ännu mer älskar jag att slå in julklappar. Alla paket som ligger under granen hemma hos oss måste matcha vårat hem..nån knäpp idé jag har. Så det blir inga röda paket me tomtar på..utan paketen blir vita, silvriga å svarta..kanske inte låter så juligt..men jag har faktiskt hittat och införskaffat mig sånna julpapper. Ska bara hitta några fina matchande julklappsettiketter (stavning??) me!


Av Kamilla - 23 november 2008 16:49

Har haft en bra helg. Johan repade inte för en gång skull i fredags..utan jag fick ha honom helt för mig själv..nästan iaf..fick ju dela hans uppmärksamhet me vovvarna! Skönt att ha en hel fredagkväll ihop iaf! I lördags hämtade jag upp min kära svägerska Maria och vi åkte in till stan. Strosade omkring länge å kollade i affärer. Maria fick köpt en hel del..men tyvärr inte jag. Tog en fika på ett mysigt cafe å pratade av oss om allt mellan himmel å jord. va en jättetrevlig dag på stan! Väl hemma skulle johan byta mina däck..å sätta på de nya vinterdsäcken jag köpt. Men med våran vanliga tur..eller ska jag säga otur..så passade ju självklart inte däcken. Fattades en millimeter typ. Såååå jävla störande..så nu vet jag inte om jag ska skratta eller gråta, köpa nya däck eller köpa mig en ny bil helt enkelt!? Så lördag kväll blev inte allt för rolig..däck-fanskapen förstörde hela kvällen. Så det blev en kväll framför några dåliga program i soffan..som jag somnade till. Idag känns det lite bättre iaf..ska nog komma på en lösning. Vi har tagit en lång å härlig promenad i den soliga kylan vilket var underbart! Tittade förbi hos Nyströms på vägen hem. va tvugna att kolla hur A-G såg ut i håret efter att min kära syster klippt henne. Nu e vi hemma igen..ska strax laga middag å sen ska jag planera lite lektioner inför nästa vecka.

Av Kamilla - 19 november 2008 17:02

Tredje och därmed nästa sista veckan på Vfu:n. Denna veckan är det vanlig skola igen! Det va kul me elevens val förra veckan..men det e skönt me vanliga lektioner igen! Behöver ju öva på att ha så många lektioner som möjligt..det e ju då man lär sig som bäst! Håller i alla mattelektioenr denna veckan å nästa vecka blir det rubbet! Fast det e ju en etta..så dom har ju inte så mkt mer än matte å bokstavsarbete..så det ska nog inte bli några problem!


Annars händer det inte så mkt just nu..har fullt upp me praktiken som sagt! 


Vill passa på att tacka Mamma å Hasse ännu en gång för att ni e så underbara å ställer upp å passar hundarna så mycket! Ni e underbara!

Av Kamilla - 15 november 2008 14:56

Hade en jättekul kväll igår hos jennifer! Tjejkvällar eller tjejfester e ju så jädrans skoj! Åt smaskig mat..drack aldeles för mycket vin, pratade snusk å andra viktiga å oviktiga saker, sjöng singstar å mycket annat skoj. Jennifer å malin inte bara pratade utan gjorde även andra väldigt lustiga grejer som höjde festnivån ett extra snäpp! Tack tjejer för en underbar kväll med så mycket skratt å fniss att jag har träningsvärk i ansiktet!


Malin och Jennifer 


Jag och Johanna (som för övrigt gjorde miner på alla kort!!)

Av Kamilla - 12 november 2008 17:05

Är trött efter dagens VFU. Denna veckan har eleverna Elevens val, och jag är med i hemkunskapsgruppen. Idag har vi vart på studiebesök på maxi's bageri, där vi fick se hur det går till att baka med maskiner. När vi va klara bjöd dom på bullar. Smaskens! Åkte sedan tillbaka till skolan och lagade mat med eleverna, sen va det planering som gällde..å planering, planering..å mer planering! Nu har jag äntligen kommit hem för dagen! Å äntligen har jag fått ta av mig mina blöta strumpor! Har inga stövlar nämligen, å under promenaden till å från maxi så regnade det..så det läckte in i mina skor och jag blev plaskvåt om fötterna! Så nu vet jag vad jag ska ta å investera i..ett par stövlar..å en snygg regnkappa me tror jag! Camilla hade en sån himla snygg på sig idag nämligen..så nått liknande tänkte jag att jag skulle försöka hitta!


Imon ska jag ha hemkunskapsgruppen själv hela dagen. Min handledare ska till högskolan på föreläsningar..så det känns lite pirrigt. Men det ska nog gå bra! På kvällen ska johan å några kompisar åka till Gbg på konsert, å jag ska träffa Sofia..vilket ska bli jättekul!


Nu ska jag gå å slänga in en tvätt i maskinen! Hej svejs!

Av Kamilla - 9 november 2008 22:18

Har haft VFU hela veckan. Har varit helt ok..men helgen gick alldeles för fort..så jag e inte alls sugen på att gå dit imon igen! Men jag e ju så illa tvungen! Hann inte me så mkt mer i veckan än mys på åttaårsdagen, fixat å donat här hemma, VFU:n och områdesdag i Vårgårda (som förövrigt var riktigt trist! Blev lite besviken, för de brukar vara bra! Hade underbart sällskap iaf!)


Helgen har dock vart fullspäckad som vanligt! Tobias och Maria var här i fredags, åt god mat, kollade på film å pratade om massa viktiga och oviktiga saker! I lördags kom Lars hit på förmiddagen, vi åkte till vårgårda för att komma på möbler, sen tillbaka till alingsås för att fortsätta leta möbler till hans nya hem! Kollade även lite tapeter å annat smått å gott! Hann med att inhandla fars-dagpresent och present till Ann-Sofies lilla Tuva. När vi va klara efter en heldag på stan, åkte vi hem å lagade en kalasmåltid beståendes av kött, klyftpotatis å sofias underbart goda whiskeysås! Mumma! Vi hade en jättetrevlig kväll även om Johan drack alldeles för mycket vin! ;) Idag har vi vart hos min pappa på en förmiddagsfika. jag hade köpt en flaska vin, nymalet kaffe och lyxiga chokladpraliner..vilket uppskattades! Träffade även lilla Tuva, som idag var en vecka gammal! Så liten, å så söt och underbar! Gulligare bebis får man leta efter! Tyvärr hade jag glömt kameran hemma..så jag har inget kort på henne! (typiskt mig!!) Kläderna jag hade köpt till Tuva uppskattades..iaf av mamma Ann-Sofie. Hade köpt en grå Mimmi-mysdräckt med rosa prickar på i veulor (stavning!) och en söt liten rosa könning. Efter en smaskig fika hos pappsen åkte vi vidare till mamma å hasse. Tobbe å johan bytte däck på deras bil å jag tjötade me mamma å hasse. Efter det va vi helt slut (även jag..fast jag inte hjälpt till me däckbytet) så vi åkte hem, lagade mat å slängde oss sedan i soffan å kollade på några filmer! Nu e det dax att sova..e som sagt VFU imon igen! Tur att mamma å hasse ska passa vovvarna iaf..så slipper man ha dåligt samvete för att dom e ensamma! Tack för det darlings!

Av Kamilla - 5 november 2008 16:52

Igår va det den 4 November..med andra ord..min och Johans åtta-årsdag! Fattar inte hur snabbt de här åren har gått! Känns som igår då vi träffades på Novis fest..fast som sagt..det är drygt åtta år sen nu! Men samtidigt känns det som vi alltid kännt varandra, som det alltid varit han och jag. Jag älskar honom lika mycket nu som då..om inte mer nu! Johan är allt jag vill ha, och med honom vid min sida genom livet, så vet jag att jag alltid kommer att vara lycklig!


Skål för oss!


Fick jättefina rosor av johan!


Av Kamilla - 4 november 2008 16:20

Kom på att jag glömt att skriva att jag har blivit "moster" igen. I söndags fick min styvsyster och hennes kille sitt andra barn. En liten flicka som ska heta Tuva. Ett jättestort grattis till er! Ser fram emot att träffa den lilla sötisen! Så nu blir det att ge sig ut på stan å leta efter nån söt klänning eller några andra söta kläder!

Ovido - Quiz & Flashcards