Alla inlägg under juni 2008

Av Kamilla - 30 juni 2008 22:59

Det va drygt sju år sen jag tog studenten..många år..men tiden har gått sjukt fort. Det va även sju år sen man skiljdes från klasskompisarna..har saknat vårat lilla tjejgäng vi hade!! Marie har jag ju fått upp kontakten me igen..vilket är jättekul! Martina pratar jag nån gång me via sms eller msn..men det va evigheter sen vi sågs..tyvärr! Å Novin har jag träffat en gång i fem minuter på lygnared för typ fyra år sen. Vi har inte hållt kontakten alls..vi har absolut inte varit ovänner..men det har bara inte blivit att vi hörts.. men så träffade jag på henne på potatisfestivalen å vi bestämde att det va på tiden att vi sågs. Så idag..drygt sju år sen vi slutade umgås träffades vi för att ta en fika på stan å uppdatera oss om våra liv. Det va verkligen jättekul att träffa henne igen! Sjukt att man kan träffa en person man inte sett på sju år..å ändå känns det som igår vi träffades. Då vet man verkligen att man e bra vänner! Inget hade ändrats mellan oss..garvade fortfarande lika mycket å det va lika roligt att träffa henne idag som då..ända skillnaden va att vi hade lite mer frågor. En snabb fika på stan blev en 3-timmars fika med massa skratt..å nästan några tårar! Va helt underbart att träffas igen! I henne vet jag att jag har en riktig vän!

Av Kamilla - 30 juni 2008 22:34


Härmade Johanna å gjorde personlighetstestet..!


http://se.41q.com/index.41q?a=1


Så här blev resultaten..tycker nog att det stämmer ganska bra..


Min personlighetstyp:

Entusiastisk, kreativ och idealistisk. Kan göra nästan allt som intresserar mig. Socialt begåvad. Måste leva mitt liv i enlighet med mina värderingar. Entusiastisk inför nya idéer, men blir uttråkad av detaljer. Flexiblel och öppnen för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.


Kärriärer som skulle kunna passa mig:

Skådespelare, journalist, skribent, musiker, konstnär, konsult, psykolog, entreprenör, lärare, personalvetare, politiker, diplomat, TV-reportrer, marknadsförare, forskare, säljare, artist, präster, PR-ansvarig, sociolog, socialarbetare


...å förhoppningsvis har jag då valt rätt..eftersom jag pluggar till lärare! Hoppas på det iaf!


Puss på er alla!

Av Kamilla - 26 juni 2008 11:13


Måste bara lägga in en bild på mina små älsklingsprinsessor! Världens sötaste hundar! Puss på er mina solstrålar!


Av Kamilla - 26 juni 2008 11:08

Äntligen ska det bli fint väder igen..det e vad folk säger iaf..hoppas verkligen på lite sol till helgen!


Dagarna har rullat på snabbt denna vecka..träffade maria i måndags..hon tog bussen hit å vi umgicks hela dagen..lagade jättegod lunch ihop. När tobbe slutat kom han hit me. De stannde på middag å vi spelade lite spel. Maria e så himla go..en underbar vän! Nån mer genomsnäll å ärlig människa får man leta efter!

I tisdags va jag me Trolla hos veterinären för hennes 12-veckors vaccination..det gick  jättebra! Hon märkte inte ens att hon fick en spruta! Veterinären gjorde en liten hälsokoll å jag tog upp några saker jag undrade över..allt va prima me henne..min lilla solstråle! Tog en lång promenad..för trolla iaf på eftermiddan..sen va hon helt slut resten av dagen.

Igår kom Maria hit igen.. hade en riktigt mysig dag me bullbak hela dagen. Blev många mumsiga bullar..vaniljbullar både med och utan russin..ingen äcklig kanel här inte!  Så nu har jag halva frysen full av bullar! =)



Idag ska jag ha en riktig slappardag..å bara ta det lugnt..kura in mig i täcket i soffan å läsa å kolla på tv..å käka några bullar såkalrt!

Av Kamilla - 22 juni 2008 11:21

Ännu en midsommar med regn..som det ska va! ;) Trots regnet va det en jättetrevlig midsommar. Firade med Johanna å peter. Killarna åt sill å potatis å lite senare grillade vi allihop..satt ute under taket på våran uteplats å åt..jättemysigt! På nått sätt måste man sitte ute på midsommar..oavsätt väder. Åt oss proppmätta å drack massa gott vin. Fick vänta me tårtan tills sent på kvällen..men även den fick plats sen! Tack för en jättekul kväll!


På lördagen va vi rätt sega..låg kvar i sängen ett bra tag..gjorde sedan iordning oss å tog en prmenad för att pigga upp oss. Lite senare på dan kom johans bröder förbi..de va nyfikna på den nya popcorn hour:n. Kvällen blev lugn..några filmer å en pizza.

Av Kamilla - 18 juni 2008 11:26

Åhh..fortfarande dåligt väder..så trist! Å det verkar inte bli nån sol det närmaste heller..men det hade ju blitt väldigt fel om det inte blev en äkta svensk midsommar på fredag me regn..som det brukar!

Onsdag förmiddag nu..å lite seg från igår..va på dubbeldejt på el corazon i göteborg igår. Johan, jag, mats å min kära vän sofia träffades för att äta tapas å dricka lite gott. Va en jättetrevlig kväll..med mycket god mat..å ännu mer gott att dricka. Började me sangria..måste man ju dricka när man e på spansk resturang å käkar tapas. Senare på kvällen blev det en flaska bubbel..å killarna drack några öl. När efterätterna va uppätna va vi alla proppmätta. En jättelyckad kväll om jag får säga..det håller nog alla med om! Nu får vi hoppas på att mats å sofia träffas snart igen..å den gången själva!


Va har jag gjort mer i veckan då..måndagen var en lugn dag..gjorde inte mkt då. Tog en härlig promenad när johan kom hem. Vi släppte vovvarna å övade lite inkallning me trolla..hon fattade väldigt snabbt å löd oss å kom när vi ropade..tänk va lite godis kan göra!

Igår på dan va mamma här. Vi tog en förmiddags fika..hade bakat amerikanska cockies som va jättegoda. Gick en promenad med vovvarna å övade lite inkallning igen..lika duktig denna gång! Sen lagade jag lunch..klassisk husmanskost..pannbiff me stekt lök å potatis..å så självklart gräddsås! Smaskens! Tack för en mysig dag mamma!


Idag blir det till att tvätta hela dagen..va ett tag sen sist..å det börjar bli högar..så det e på tiden! Sen ska jag iväg å klippa mig..alltid lika roligt! Sen e det ju fotboll..e ju inte så intresserad..men ska la se den ändå!


Ha en bra dag! Heja sverige!!!!

Av Kamilla - 15 juni 2008 23:04

I helgen har det vart potatisfestival..den va lika tråkig detta året som den brukar..va mkt roligare när man var 15. Vi var där en sväng iaf..det e tradition..tur att vi hade trevligt sällskap av stefan å frida iaf. Hade me oss lilla trolla.¨.å som vanligt va folk osvenska å kom fram å skulle prata å gosa me henne..så roligt å se hur folk blir när man bär på en liten valp. Men förstår dem..för hon bedårande! Gick en runda å kollade runt..köpte sedan mat å satte oss i museiparken å åt..det va jättemysigt! Sedan skyndade vi oss hemmåt..de andra skulle se fotbollen..å jag fick snällt titta på det jag me! Sverige förlorade..men det va la ingen överaskning! Tack för en trevlig dag iaf!


Idag har vi vart i borås..johan skulle köpa en sån där manninck som man kan kolla på tv:n via datorn..fattar inte det där riktigt..popcorn hour hette den iaf..peter hade köpt en sån för nån vecka sen..å johan som vart sugen på en sån ett tag..bestämde sig då för att köpa en me. jag satt i bilen me vovvana medans han va inne i affären. På vägen hem åkte vi förbi mamma å hasse å käkade våfflor..mums mums. Lämnade över alla filmer till hasse me, så han har nått att sysselsätta sig me på dagarna på sjukhuset mellan strålningarna.

Väl hemma höll johan på en lång stund med den nya mannicken..men lyckades inte få den att funka riktig..så peter kom hit å hjäpte han. han stannade här hela kvällen! Himla roligt att dom umgicks lite själva.

Av Kamilla - 13 juni 2008 23:24

Solen verkar inte vilja komma tillbaka..har vart dåligt väder hela veckan nu..eller himla konstigt väder iaf..ena stunden sol..nästa regn. Vill ha tillbaka sommaren!

Igår va frida här..solen va framme en stund så vi passade på att sitta ute å njuta å tjöta. Åt lunch i trägården å spelade lite yatzy. När killarna slutat släppte vi av vovvarna hos mamma å åkte å spelade en runda frisbee..gick bra för både mig å frida. Ovanligt bra för att vara mig iaf! Var en jättetrevlig dag med en underbar vän!


Idag har jag vart på skolavslutning hos Östergrens. Åkte dit vid tolv..kunde tyvärr inte gå på själva skolavslutningen pga av trolla..men åkte som sagt hem till dom efteråt. Åt jättesmarrig lunch med revben, rostbiff, potatissallad å massa exotiska frukter. Lagom till kaffet hade johan hunnit sluta jobbet så han kom oxå dit. Vi var där i några timmar innan det va dax att åka hem å ge trolla mat. Det blev en lugn kväll, såg en film å myste i soffan.

Ovido - Quiz & Flashcards