Alla inlägg under december 2009

Av Kamilla - 31 december 2009 11:15

Har inte vart så bra på att blogga på sista tiden! Känns inte som tiden räcker till! Ska se om jag lyckas bättra mig under det kommande året!


Tiden går fort som alltid..julen e ju redan förbi, å den bjöd på god mat, underbar tid ihop med familjen, fina julklappar och många andra trevligheter!


Dagarna efter jul va bra dom me! Vi va hos Pernilla på lite festligheter! Vilket va jätteroligt! =) Det blev en sväng till götet för att fynda på rean me nillan å bjarne, men några reafynd blev det inte..men fick shoppat lite ändå! Bio med älsklingen..mys!! Sen blev det en hel del slappande i soffan å flera filmer blev avverkade å några avsnit på 24. Har bara en box kvar nu! =( Käns lite vemodigt! Vi har hunnit me en del härliga långpromenader i snön me vovvarna också, å så sist men inte minst rekordmatchen på ullevi! =) Va där med min älskade frida..matchen gick ju inte så bra..men det va himla kul att va där ändå! En otrolig upplevelse!


Johan har jobbat i veckan..han missade tyvärr hockeyn på ullevi..pga hans dumma jobb..!    Å på tisdagen när vi hade bjudit hit pappa å marianne, missade han det me..då kom han hem nån gång efter ett på natten! Själv ville jag gå å lägga mig hyfsat tidigt eftersom jag skulle upp å jobba dagen efter..men jag kunde inte sova, när jag visste att johan skulle va ute på de hala vägarna. Så det va en mkt trött kamilla som gick till jobbet igår! Så det känns himla skönt att man e ledig några dagar nu igen..å härligt att få spendera lite mer ledig tid med min älskade man!!   


Hoppas alla får en trevlig nyårsafton, och ett underbart nytt år!!

Av Kamilla - 16 december 2009 09:51

Julen närmar sig för fullt..å julklapparna är nästan färdigfixade..tidigt i år för en gång skull! =) Å för en gång skull, är det faktist snö i december! =) Hoppas nu det håller i sig till jul! Hade vart så mysigt med en vit jul för omväxling skull!


Tiden går fort som vanligt..va redan över en vecka sen jag skrev nått här senast. Senaste veckan har det vart ganska fullt upp som vanligt! I onsdags var jag på jobbintervju, sen va det kalas för Hasse som fyllde 55. I torsdags va det julfest med jobbet å i fredags va jag å hälsade på förskolan där jag sökt jobb, å fick det! =) I lördags va det kalas igen..dennna gången för Becka som fyllde 16..å vi fick äran att träffa hennes pojkvän! ♥ På kvällen åkte vi till göteborg med Nillan å Bjarne för att gå på liseberg, men ångrade oss när vi såg kön..så vi vände å åkte hem igen. Åkte förbi affären å handlade lite mat som vi lagade ihop hemma hos dom! Va en jättemysig å trevlig kväll! I söndags va frida, stefan å johanna här på lite julmys! Peter skulle vart med, men han hade tyvärr blivit sjuk! Vi drack glögg å fikade, å spelade julklappsspel å hade det mysigt! Jag fick en jättefin julklapp av frida! Tack! ♥ Senare på kvällen åkte vi in me stefan å frida till stan å satte oss på la fontana å käkade! I måndags, åkte jag till jobbet, för att bli liggande på soffan..efter tre timmar gav jag upp å åkte hem med feber å ont i luftrören! =( Blev hemma igår med, å då tackade jag nej till det nya jobbet! Så jag blir kvar på Fyren ett tag till! =) Idag onsdag är jag hemma me..men mår mycket bättre nu..men det e nog bra med en extra dag å riktigt vila upp mig. Imorgon är det back to work again!


Nu glömde jag ju nästan det viktigaste..Frida å stefan har ju förlovat sig! Detta skedde i lördags den 12/12! Ett stort GRATTIS till er mina älskade vänner! Önskar er all lycka!


Nu ska jag fixa lite frukost å sen krypa ner i soffan å kolla på en film! =)

Av Kamilla - 8 december 2009 12:25

Nu va det lääänge sen jag skrev nått här! har bara inte blivit av sen jag kom hem från bröllopsresan! Så jag får la ta en liten uppdatering nu!

Har som sagt va kommit hem från bröllopsresan som var helt fantastisk! Kan starkt rekomendera bali som resmål! Tog sjukt lång tid att komma dit dock..men det va det ändå värt! Vädret va toppen, vattnet varmt, stränderna fina, människorna trevliga, maten god, det va billigt me allt och det va underbart att få mysa med johan å bara spendera massa tid ihop! Allt va toppen med andra ord! Å jag önskar redan att jag kunde åka tillbaka snart..helst igår! =) All färg har tyvärr redan hunnit rinna av me..så nu är man lika blek, som innan man åkte!


Här hemma börjar ju julen närma sig..eller det gör den la överallt ;) ..men julsakerna har åkt upp där hemma å jag har ätit massvis med pepparkakor, hunnit köpa några julklappar å börjat få lite julstämmning iaf!


På jobbet är det träning inför lucia som gäller, å vi julpysslar för fullt!


I fredags va jag nere i göteborg å träffade fröken-tjejerna. Vi hade bokat hotellrum på hotell 11, å bubblade på taket å drack champagne å hade jätteskoj! Sedan väntade en smarrig middag hemma hos boddan. Kvällen gick för fort som vanligt å helt plötsligt va det mitt i naten å dax att sova! På morgonen samlades vi för att äta en god hotellfrukost ihop å tjöta lite till innan det va dax att skiljas åt för denna gången!


Resten av helgen blev lugn..spenderade den me johan å vovvarna. Vi va en sväng på stan, kollade på 24, hyrde en film, käkade god mat å hade det mysigt!


Nu är min rast slut, å det är dax att återgå till jobbet! Jobbar me Johanna idag förresten! Så det är extra kul att jobba iadg! =)


Lägger in lite bilder från resan en annan dag!

Ovido - Quiz & Flashcards