Alla inlägg under mars 2009

Av Kamilla - 20 mars 2009 16:53

Pluggandet tog längre tid än vad jag hade hoppats på..men nu har jag i alla fall fått ihop en rapport på tre sidor om pedgogisk bedömning. Alltid lika skönt att kunna pricka av en grej från sin "att göra lista"! Så nån trägård hanns inte med idag tyvärr..nu e det ju mulet ute å då e det ju inget kul alls att greja där! Så jag hoppas på bättre väder imon förmiddag igen! Så får det bli trägården då istället! Nu e johan hemma från jobbet me..å jag har hunnit med att snygga till lite här hemma!


Ska sätta mig å fundera lite kring menyförslag till bröllopet nu! Har ni några tips..så tar jag tacksamt emot dem!

Av Kamilla - 20 mars 2009 08:57

Måste käpa en mörkläggningsgardin till sovrummet..just nu har vi bara persienner..å det hjälper ju inte ett dugg! Så när johans klocka ringer på morgonen kan jag inte somna om för att det är så ljust i rummet..jättestörande när man har en ledig dag! Fast å andra sidan när man väl har kommit upp e det ganska skönt..speciellt som idag då solen skiner! Så när jag hade kommit upp ur sängen, bestämde jag mig för att jag borde ta mig en liten joggingtur i det fina vädret. Men hjälpes vilken dålig kondis jag har då! Det blir till att röra på fläsket lite oftare! Får se till å ta samma runda i helgen igen! Så nu sitter jag här å pustar ut..benen känns som spagetti..men jag känner mig väldigt nöjd med mig själv! Latgrisen kamilla tog sig i kragen å gav sig ut å joggade! Det är en stor bedrift för mig!


Nu blir det till att plugga å greja i trägården resten av dagen till johan kommer hem. Sen blir det en lugn kväll med några filmer!

Imon e vi bortbjudna till ann-sofie på middag..ska bli himlans trevligt!


Ha en bra dag i det fina vårvädret!

Av Kamilla - 19 mars 2009 16:28

Vilket underbart väder det är idag! Riktigt vårigt och skönt! Tyvärr har jag spenderat mestadels av denna fina dag i skolan, å bara längtat ut i solen. Men nu e skoldagen iaf över! Å jag har hunnit hem, å spenderat en timma ute i trägården med att kratta upp höstens löv. Helt underbart att få lite solstrålar på sig å få spendera en stund ute i friska luften! Önskar att vi hade planterat lite lökar i trägården i höstas..hade vart kul att ha lite fina krokusar och annat att kolla på..men tyvärr! Får försöka komma ihåg det till nästa höst! Får bli till att plantera lite andra växter å blomor längre fram i vår ist! Hundarna hade en helt galen och rolig stund i trägården medans jag krattade..de sprang som galningar och jagade varandra..å självklart sprang de hela tiden i mina lövhögar å spred ut det som jag så mödosamt krattat ihop! Men det gör inget..så underbart att se dem ha så roligt! Å jag fick ju tillslut upp de mesta löven! Imorgon blir det att fortsätta greja i trägården om solen fortsätter att skina! Å så mindre roliga saker..skriva klart min rapport om bedömning..suck! Ja, ja..det blir nog en bra dag ändå..det e ju fredag!

Av Kamilla - 18 mars 2009 16:28

...kan jag vara glad och lycklig helt öppet! Inbjudningarna är nu skickade och mottagna! Så nu är det ingen hemlighet längre! Den 14/2 gjorde johan mig till världens lyckligaste, då han äntligen friade! Så till sommaren..närmare bestämt den 22 augusti smäller det! Då gifter jag mig med världens underbaraste kille! Kommer bli den bästa dagen i mitt liv! Hoppas bara på att så många av våra nära och kära har möjligheten att dela den dagen med oss!


 

Dem kärleken jag och johan har går inte ens att beskriva med ord..men den är enorm och viktigast av allt..den är ömsesidig! Johan betyder allt för mig!


Så nu vet alla vad jag har sysslat med den senaste tiden..tilsammans med johanna och johan. Vi har lagt ner sjukt många timmar på inbjudningskorten! Å jag blev så nöjd! Tack underbara johanna för all hjälp! Du är guld värd!

Av Kamilla - 16 mars 2009 13:56

Måndag igen..praktiken e över..å det e tillbaka till verkligheten som gäller. Har en inläsningdag idag för att kunna skriva på en rapport som ska lämnas in på fredag. Men som vanligt känns det som om det är tusen saker som är viktigare att göra än att plugga! Har tillbringat förmidagen i alingsås med mamma. Vi har uträttat några ärenden. Så nu är det en stor vikt som släppt från mina axlar! Tack för hjälpen söta mamma! 


Nu ska jag bara försöka ta mig i kragen å börja skriva på den där tråkiga rapporten! Vore bra om jag fick gjort så mycket som möjligt idag..för imon ska jag träffa frida! =)


Av Kamilla - 12 mars 2009 14:05

Ett jättestort grattis å lycka till..till Mats och Sofia som idag har skrivit kontrakt på ett hus i Kungsbacka! Jag är jätteglad för eran skull..å lite mindre glad för min egen..för det e ju sååå långt bort! Men ändå..super kul för er! Å jag känner mig otroligt glad att jag lyckades så bra med att para ihop er sötnosar! Massa kramar till er!


Av Kamilla - 10 mars 2009 18:43

Så va man redan inne på sista veckan av praktiken. Tiden går fort när man har roligt! Har haft engelska med barnen idag. Vilket gick jättebra! Alltid lika roligt när barnen uppskattar det man gör! Fick frågan av några elever om inte jag kunde byta med deras engelskafröken, å alltid ha dem ist för henne! Det tycker jag är en bra bekräftelse! Å jag förstår barnen..varför ska så många egelskalärare envisas med att alltid jobba med textbook och workbook? Det finns ju så himla mkt roligare sätt att lära sig på! Att leka in kunskapen tex!

När dagen var över åkte jag in till stan för att träffa johannis! Alltid lika kul att umgås med henne!

Nu e det middagsdax..sen fixa det sista för morgondagens lektioner..å sen..det bästa med tisdagar..desperate housewives!!


Av Kamilla - 8 mars 2009 12:08

I fredags kväll hade vi en lugn å skön myskväll..kollade på två filmer, rallybrudar och bedtime stories. Efter som jag numera ska vara nyttig, blev det inget godis som det brukar va på fredakvällar. Men vi gjorde jättegoda räkmackor till middag och en smarig fruktsallad till efterrätt. Så godissuget infann sig inte ens! =)


Fredagens middag..mums!


På lördagen fortsatte vårat slappande..å vi spenderade en stor del av förmiddagen i sängen. Så småningom va det dax att gå upp å göra iordning oss, för att åka iväg på dop. Det va Tuva, min plastsysters dotter, som skulle döpas. Det va ett litet å jättefint dop. Tuvas kusiner och faster sjöng några sånger, en som fastern själv hade skrivit..å ögonen började tåras på mig! Jättevackert! Efteråt serverades det lunch och tårta.


 

Lilla söta Tuva i pappa Leifs famn, mamma Ann-Sofie, storebror Victor, morbror Henrik och prästen.


Efter några trevliga timmar va det dax att åka hem till vovvarna som väntade på sin middag. Vi ringde lars å spontan-bjöd han på middag. Jag gjorde sånna där goda ungsrostade grönsaker å kyckling. Eftersom vi tyvärr inte kunda bjuda lars på några snax hade han tagit med sig det själv..å det va inte lite han tryckte i sig..ost, vin, öl, glass, chips, godis och nötter. Å jag å johan fick bara snällt titta på! Men det gjorde inte så mkt..jag fixade ihop en god smothie med nektarin och hallon till mig å johan! Vi kollade även på Bolt under kvällen..men jag blev lite besviken..va inte så bra som jag trodde. Hade hört att den skulle va bättre än nemo..å det kan jag inte hålla med om!


Idag blir det promenad i ruskvädret, lite smågrejande, lite pluggande och massa mer slappande! Så skönt me en sån helg lite då å då!

Ovido - Quiz & Flashcards