Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Kamilla - 2 mars 2009 16:59

Så va det måndag igen..å ännu en dag på praktiken är över! Fick analysera elevtexter tillsammans med Camilla, den andra lärarstudenten i klassen idag! Det va jättelärorikt..å kanonbra att ha nån att disskutera med! Tycker vi gjorde ett bra jobb..å handledaren var nöjd med vårat resultat! =) Lyckades även klämma in ett läsförståelse test med eleverna idag! Ska analysera de så småningom.

Just nu har jag fullt upp med mattediagnoserna som eleverna ska genomföra imorgon. Ska diagnostisera dem på multiplikation! Håller på för fullt just nu att sätta ihop ett test som jag tror kan passa..himla klurigt att hitta på varierade uppgifter bara som testar olika saker. Men det blir nog bra tillslut! När de gjort sina diagnoser ska jag analysera dem, å sen hålla en genomgång utifrån deras resultat, sedan ska de få ett övningshäfte att träna multiplikation i och nästa vecka ska jag göra en efterdiagnos för att se om de har lärt sig något!


Har förresten försökt ta tag i mitt liv idag..ska köpa ett träningskort och ska nu försöka ändra min livsstil..måste bli ett slut på allt godisätande! Så håll tummarna för mig! Kommer bli några tuffa veckor innan sötsuget försvinner..för just nu är jag sjukt sockerberoede! Men som sagt..ska bli ändring på det å mycket annat från och med idag!

Ovido - Quiz & Flashcards