Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Kamilla - 16 maj 2009 16:11

Efter många timmar i göteborg i sju klänningaffärer å massa klänningar provade..så hade jag fortfarande inte hittat the one! Eller jo det hade jag igentligen..men den kostade över 9000..å gick därför fetbort! Trots att jag såg ut som en dröm i den! ;) Har tyvärr ingen bild på mig i den..så det e nått som bara får leva kvar i minnet på mig å johanna! Kul att få provat en sån riktig drömklänning iaf! Så när affärena stängde, åkte vi därifrån utan att ha köpt eller beställt nån klänning..gissa om jag va besviken?! Å smått stressad eftersom alla affärer sa att det tar 3-4 månader att få en känning man beställer..å bröllopet e ju om drygt tre..! PANIK!! Kände nästan för att ställa in bröllopet på grund av klänningsproblem. Men så bestämde jag mig iaf för att kolla här i alingsås en sista gång, innan jag flippade ur helt! Frida följde med som hjälp å smakråd! Tack! Jag provade några klänningar som känndes ganka bra..å priset va jättebra på dem..men kände ändå inte att nån var den jag drömt om! Klänningen jag provade förra gången va såld, men fanns kavr i butiken å jag fick lov å prova den igen..å den känndes så bra! Jag bara älskade den! Hon i affären sa att hon kunde beställa den till mig..men då skulle den kosta 7600 + 500 i kostnader för att ta bort släpet. För dyrt för vår budgett helt enkelt! Med en liten klump i magen kännde jag mig smått uppgiven å hade nästan bestämt mig för att ta en billigare.."ganska ok" klänning ist! Då börjar frida kolla runt bland klänningarna igen, å tar fram en klänning i storlek 52...hahha..tack gode gud att jag inte e så tjock! Men klänningen va fin! Så jag bestämde mig ändå för att prova den, å frida fick hålla ihop den så den inte skulle åka ner..den va såå fin! Men hade svårt att föreställa mig den hur den skulle se ut i rätt storlek! Började då fundera på den dyra klänningen igen..men kunde ändå inte släppa denna "nya" klänning, som va sååå fin! Så efter en del beslutsångest, insåg jag ändå att den "nya" klänningen var nästan exakt en sån som jag hade tänkt mig! Då kom damen i affären på att hon hade en till sån klänning i en mindre storlek som en annan kund beställt,  jag fick prova den försiktigt..å då insåg jag att den va the one! Den kändes så Kamillig helt enkelt! Underbart vacker, å satt som en smäck på mig! Med en tiara på huvudet va det hela fullbodat å jag såg ut som en dröm! =) Så nu e klänningen äntligen beställd å betald! Tack underbara Frida för att du hittade min drömklänning! Jag e dig evig tacksam!! Nu e all klänning-ångest borta..å jag känner mig som världens lyckligaste!!

Ovido - Quiz & Flashcards