Alla inlägg den 18 april 2009

Av Kamilla - 18 april 2009 21:46

Har fullt upp för tillfället! Examensarbetet tar upp den mesta tiden..det e sjukt mycket att göra å tänka på..så man kan lugnt säga att det e hundra gånger jobbigare att skriva x-jobb än vad jag trodde innan! Men nu e det helg iaf! Borde plugga lite..men det e så mkt annat denna helg..så jag e rädd att det inte hinns med!


Igår var fröknarna här..eller pedagogerna borde jag nog kalla oss! För Jennie läser ju inte till lärare längre..utan socialpedagog. Vi hade sjukt roligt som vanligt när vi träffas! Jag hade lagat lite mexikansk mat och till efterätt hade jag bakat en mandelmarängtårta med dajmglass! Mumma!! =) Det va mkt att tjöta om som vanligt..å Jennie hade roliga historier att berätta ur hennes liv som alltid! Fattar inte hur det kan hända så mkt å hur en å samma person kan träffa så många lustiga människor! Under kvällen delade även Vesna ut inbjudningarna till hennes bröllop som äger rum i Makedonien i sommar! Inbjudningarna var skriva på makedonska, så vi fattade ingenting..hihi! men fick dem översatta såklart! Detta ledde in oss på det makedonska alfabetet, å vesna fick snällt skriva ner våra namn. Det blev många lustiga figurer till bokstäver..å vi skapade egna ljud till dem såklart! Så numera heter Sofia Tjoffna, Jennie heter Jechne, Bodil heter Bodjil, Vesna heter Becha och själv heter jag Kamnija! Låter kanske inte kul för utomstående..men vi hade sjukt kul åt detta å skrattade minst en timma pga av våra namn! =)


Vårat lilla pedagog-gäng! =)


Idag lyser solen å jag mår toppen..drack inte så mkt vin igår..allt för att inte förstöra dieten för mkt! Har slappat, pluggat lite grann å städat lite me. På eftermiddagen så åkte vi in till alingsås för att träffa Johanna och peter. Spelade en runda frisbee golf på den nya banan på brogården..å det gick sjukt dåligt för mig! men det va kul ändå! Efter fribben åkte vi till vårgårda å kollade in johannas jobb, å killarna kollade på några cyklar som de eventuellt skulle köpa. hade en jätterolig eftermiddag/kväll med våra underbara vänner! =) Ser fram emot en ny runda å kanska en grillning när ni kommer hem från Grekland!



Ovido - Quiz & Flashcards