Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Fy fan för brustabletter!

Av Kamilla - 23 oktober 2009 09:09

Idag känner jag mig äntligen lite piggare! Näsan rinner fortfarnade massor, å jag nyser stup i kvarten..men jag känner mig inte sjuk på samma sätt som jag gjort tidigare i veckan! =) Så förhoppningsvis är denna helvettes-förkylning på väg bort! Glad


Vaknade för en stund sen å gick upp för att ta första omgången me dukoral, ett drickvaccin mot kolera. Å det va ju tusen gånger värre än att ta en spruta! Själva smaken i sig va det inget fel på..smakade typ lite som hallon..men man skulle blanda i bikarbonat å det gjorde att det blev så där brusigt, som när man tar en brustablett i vatten. Å det e nog bland det värsta jag vet. Jag häll på att kräkas flera gånger, men fick typ svälja ner det igen, för att inte vaccinet skulle komma upp igen! Jag får kväljningar nu, bara jag tänker på det! Å det hemsaste av allt är, att jag ska göra om det om en vecka! Hade mkt hellre tagit en spruta, fast jag är rädd för det..de går snabbt över iaf..å man kräks inte!


Apprå på spruta förresten, så tog vi twinrix igår igen. Denna gången gjorde det faktiskt ont. Förra gången högg sköterskan in sprutan å det kändes typ inget..denna gången va det typ en 70-årig tant till sköterska, som petade in nålen försiktigt..å det gjorde ont! Å armen sved hela kvällen! Hon borde va pensionerad för länge sen!!!

 
 
Ingen bild

frida

23 oktober 2009 12:40

Jag sa ju det bättre att hugga in den=)Än att vara försiktig=)gör ju ondare att trycka in sprutan saktare.Är ju som att ta bor ett plåster det gör ondare om man tar bort det sakta med=)

 
Frida

Frida

23 oktober 2009 14:42

fy sjutton för sprutor!! men duktiga ni är som tar dom iaf.. och det är ju skönt att veta att man inte behöver ta dom på 20 år sen :) Dukoralen behöver man egentligen inte ta överhuvudtaget.. man blir kass i magen ändå! ;P

http://fridz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kamilla - 13 mars 2011 19:21

Blev sugen på att börja blogga igen, men kände för att starta om från början!   Här är den nya bloggen:   http://karamillas.blogg.se/ ...

Av Kamilla - 9 september 2010 08:36

Jag tar en liten paus i bloggandet (som ni säkert redan märkt) ett par veckor framöver. Det e så mkt me flytt, renovering och annat att bloggandet inte hinns med just nu!     ...

Av Kamilla - 23 augusti 2010 17:11

Igår var det min och Johans bröllopsdag! Våran första bröllopsdag! ♥ Tänk va fort ett år går! Tycker inte det va alls länge sen vi stog där i kyrkan..! Hoppas på många fler år tillsammans med Johan..å många fler bröllopsdagar att fira! :) Jag ...

Av Kamilla - 18 augusti 2010 18:19

Snart flyttar vi! :) Jag längtar så jag nästan dör!! Trodde tiden skulle gå fort när man började jobba, så det snart skulle bli 1 september..men inte! Än så länge är det bara den 18 augusti, och 14 dagar kvar! Hoppas dom går fort!!   Det mesta är...

Av Kamilla - 17 augusti 2010 18:58

Semestern tog slut för över en vecka sen..och jag har börjat på mitt nya jobb! Nu jobbar jag på Igelkotten..men saknar mitt gamla jobb på Fyren jättemycket! Jag saknar barnen, saknar arbetstiderna, saknar känslan av att det var kul att gå till jobbet...

Ovido - Quiz & Flashcards