Alla inlägg under januari 2009

Av Kamilla - 12 januari 2009 16:30

Idag fyller min älskade mamma år! Ett jättegrattis till dig å tusen kramar! Vi ses om en stund på kalaset!

Hipp hipp hurra på din föedelsedag!

Älskar dig mamma!


Som sagt, det e mammas födelsedag..och därmed kalas! Det e även måndag..å jag har vart i skolan å klarat av det sista på denna kursen! Nu e jag ledig tills nästa måndag då den nya kursen startar! Så himla skönt! =)


Träffade på min söta vän Johanna i skolan idag å kikade på hennes bildutställning! Den va såklart den finaste av dom alla! Nått annat hade jag inte räknat me när det kommer till johanna! Hon e så duktig på bild å har så bra fantasi! Fick även passat på å krama henne å kika på den fina ringen! =) Så fin å så stor..måste kostat en förmögenhet!


Fick förresten den dummaste komentaren av en lärare idag..samtalsämnet va genus..å hon svävade in på färger å flickligt å pojkigt..helt plötsligt fick hon det till att det va fel på att vara flickig..hallå får man inte gilla rosa bara för att man är tjej helt plötsligt?? Sen kommer hon in på att det nu till å me finns borrmaskiner som e blommiga å är förbannad över det..hon menar att det är förnedrande för oss kvinnor! (???) Å jag å sofia å ahnna kan inte hålla tyst å säger att det är väl bra att det finns sånna..för det finns ju tjejer som vill vara flickiga å gillar rosa å blommor..då kommer komentaren.."om man är rosa av sig vill man nog inte ha en borrmaskin ändå!" Hallå eller?? Bara för att man gillar rosa..betyder det att man inte gillar..eller för den delen måste borra nån gång? NÄ!! Då kan det ju va trevlig att faktiskt ha enn borrmaskin som e fin! Ja ja..nog om det!


Nu ska jag slå in mammas presenter!

Så hej svejs för idag!


Förresten...johanna..vi får se till å bestämma ett datum för resturangbesöket!! Längtar!


Av Kamilla - 11 januari 2009 14:52

Helgen går fort som vanligt..redan söndag..å stor tid att fixa klart hemtentan som ska va färdig imon..har skrivit halva..men det hjälper ju inte mkt när jag har noll lust att plugga! Blir la att jag sätter mig med den i kväll i ren panik som vanligt..å förhoppningsvis lyckas få klart den i tid! Har haft en skön morgon iaf..låg å sov länge..sen tog vi me täckena till soffan..gjorde iordning en smarrig frukost å myste framför en film. Det e nu hög tid att ta en dusch å frächa till sig lite..ta en promenad med hundarna..om jag kan få johan att slita sig från gitarren såklart..å sen fixa en kombinerad lunch/middag innan johan ska iväg å lira gitarr me boysen.

Av Kamilla - 10 januari 2009 23:53

Igår va jag i götet me tjejerna på en afterwork på exet. Lika skojigt som alltid att träffa er! Blev många skratt å till och med några tårar (från min sida iaf)..dock inga ledsna tårar utan hysteriska glädjetårar! Speciellt roligt va det ju att träffa Jennie som man ser aldeles för sällan sen hon lämnade oss fröknar för en annan kariär! Fick många roliga flashbacks under kvällen! =) Två underbara små änglar..nämligen Sofia och bodil hade stått i kö en bra stund innan stället öppnade bara för att få tag på ett bord till oss! Å det lyckades dom med perfekt! De va först in å valde snabbt ett bra bord åt oss! Tack tjejer för det! God gratismat..massa gott å dricka å som sagt många skratt å en del avslöjanden blev det under kvällen! ;) Inte att glömma så va det ju lite av ett firade av Vesna me..som numera är en gift kvinna! Grattis till dig hjärtat! Fast det bara va ett för-bröllop! Det stora "riktiga" brölloppet väntar ju i sommar! Nedan följer några bilder från kvällen! Enjoy..!


Sofia och Jennie på ena sidan bordet..


..och Jag, Bodil och Vesna på andra sidan!


Efter en stund dök även Josefina och Johanna upp


Alla beställde vi underbart goda strawberry daiquiris..men Vesnas drink var den största jag nånsin sett! Den hade vi roligt åt hela kvällen!


Jennie satt å drack på en öl när vi andra köpte våra goda drinkar..ölen känndes helt plötsligt mycket trist..å jennie köpte även hon en daiquiri.


Jag ser riktigt sleten (å hemskt blek) ut jämte Vesna som alltid lyckas bli bra på kort! *Avis* Men jag bjuder på den!


Alla vill ha..


Ja det va min fredagskväll det! Tack tjejer för den! Ser fram emot nästa träff i februari!


I dag, lördag har jag spendreat hela dagen hemma hos lars..å tapetserat hans hall. Det va ett lite större projekt än va vi först hade tänkt oss..! Om jag får säga det själv e jag bra på att hitta snygga saker (speciellt inredning då) men jag tänker inte alltid på jobbet som krävs. Så va det den här gången..sprang på en ursnygg tapet..å tänkte att den skulle passa perfekt i hallen..har ju tapetserat några väggar innan så jag tänkte att det blir ju inte så svårt..väl hemma me tapeten blev jag påmind om att det va en hall å inte en fondvägg som skulle fixas..suck! Nä en hall me 6 dörröppningar, ett fönster in till köket å massa vinklar å vrår..å till råga på allt va det ju såklart en tapet me mönsterpassning! Men Lars har blivit en gud på att tapetsera..å med hjälp från johan mig å mats..(mest johan) så fick vi upp den..men det tog sin tid..9 timmar närmare bestämt! men nu sitter den där som sagt..(å som jag visste innan)..så blev det ursnyggt! Nu blir det tv:n en liten stund..sen sängen!

Av Kamilla - 8 januari 2009 14:29

Hej igen! Va ett himla tag sen nu..nästan en månad sen närmare bestämt..när julen närmade sig hade jag tusen saker att göra så bloggen hanns inte med..å när julen var över å ledigheten infann sig, så va det så mkt annat som kom ivägen..men jag ska uppdatera er lite om mitt väldigt intressanta liv! (NOT!)


I slutet av december så va det mycket julklappsshopping som gällde, hann med å träffa lite vänner, bland annat så kom stefan å frida hit på middag vid lucia. Kikade på och inhandlade tapeter med lars, Rebecka fyllde år..å det betydde kalas, likaså Anna-greta fyllde år..å då va det oxå kalas. Träffade Frida på stan en dag, shoppade, lunchade å pratade om allt vi missat i våra respektive liv det senaste. Hann klämma in en dag hos frisören å fixa till slingorna, så de blev lila igen! =) Några sista dagar i borås blev det med tråkiga föreläsningar. Va på julmiddag hos familjen lindholm, där vi lagade mat tillsammans..menyn bestog av räkcoctail, oxfilé med whiskeysås, å mjölkchokladtårta..mums mums! Passade även på att fira hasse då som hade fyllt år. Dan efter det va det dax att fira jul med min pappa och marianne, de kom hit på en fika å vi bytte julklappar. samma dag hann jag med att klippta johan så han skulle vara julfin i håret. Lars fick sin lägenhet, Tobias och maria åkte iväg till Isla de Margerita (stavning!?), för att njuta av sol å bad å slippa julen! Här hemma hade det hunnit bli den 23 och dan före dan..jag åkte en sväng till stan för att träffa min kära kusin jenny, käkade lunch å fixade det sista inför julen. Sen bar det av hemmåt för att laga våran del av julmaten till nyströms-julen..och sen vidare till Lindholm. Hade en mysig kväll med nygjord skinka å senare massa goda drinkar. Emilie och david va oxå där. Vi sov alla över, åt en god julfrukost, delade ut julklappar framaför brasan å hade det mysigt. Fick massa bra saker, som resepresentkort, parfym, smycken, smink, bok, pyamas, nyckleskåp, mm. Sen bar det av vidare till johans syster å firandet av nyströms-julen. På juldagen firade jag och johan jul själva och bytte julklappar. Fick en bärbar dator, solkort och nagelack av min älskling! Tack du är världens sötaste och snällaste!


Våran julgran


Jag och Johan på julafton hos Lindholm


Tindra och trolla fick massvis av paket den här julen..å ingen va gladare än tindra, som älskar att öppna paket!


Efter det var det slut på lugnet..började renovera lars nya hem..vilket vi har hållt på med större delen av ledigheten. En massa myskvällar å väldans massa filmer har hunnits med oxå. Sen va det mariannes tur att fylla år..och det betydde kalas igen! Kvällen innan nyår kom våra kära vänner Joahnna å peter hit, vi käkade, tjötade å hade en väldigt trevlig kväll! Sen helt plötsligt var det sista dagen på året och det va dax för lite festligheter. Mats, Sofia, Lars och Johanna kom hem till oss. Lagade en underbar trerätters meny: Fisksoppa med vitlöksbröd till förrätt, Rostbiff, med potatisgratäng, eller champagnerisotto till varmrätt, och panna cotta med hallonsås till efterätt. var gudomligt gott! Speciellt förrätten..den va min favorit..kombinationen av en het fisksoppa som smälte i munnen och mousserande till det..jag säger som sofia..(ursäkta språket) Vilket munknull! Hade en sjulkt rolig nyårsafton..med underbart sällskap!


Bordet är dukat å redo för middagen.


Bröderna Nyström lyckades (eller misslyckades snarare) dagen till ära ta på sig samma skjortor..vilket vi hade mycket roligt åt!


Sofia och Johanna i soffan i väntan på att få smaka på fördrinken.


Turturduvorna Mats och Sofia myser lite i soffan.


Lyckades bara ta kort på förrätten..glömde helt bort att fota de andra rätterna..men det va ju denna som va godast!


Mats hade lite svårt att komma ihåg vilken tjej han hörde ihop med! ;) Eller va det Johanna som ville dela han lite me sofia bara!?


Lars och Jag poserar så fint ihop


Goa drinkar flödade det av hela kvällen..å cigarrenena hade åkt fram i väntan på tolvslaget.


Å skumpa ska man ju såklart ha vid tolvslaget..söta johanna e ivrig på att öppna flaskorna.


Älskling och Jag vid tolvslaget


Å så här såg Johanna ut efter tolvslaget när skumpan va uppdrucken!


Dagen efter nyår va vi alla sega..men otroligt nog mådde ingen dåligt iaf! Slappade i soffan hela gänget halva dan, beställde bakfyllepizzor, å tog faktiskt en promenad i det fian vädret sen. Frammåt kvällen åkte de andra hem..å kavr va jag å johan..som spendertade kvällen framför några filmer.


Så va det helt plötsligt ett nytt år..2009..året då jag tar examen, å förhoppningsvis får ett jobb, ett år som ska bli underbart, förhoppningsvis med massa glädje, kärlek, roliga saker!


Året började bra för johanna å peter som förlovade sig efter tolvslaget! Massa grattis till er! Önskar er all lycka och kärlek! Är oerhört glad för eran skull!


Året började även bra för min gamla barndomsvän Martina som födde sina tvillingar William och Anton den 2 januari. Ett jättegrattis till dig å Petter! Hoppas allt är bra med er alla fyra och att ni njuter av livert som nyblivna föräldrar!


För våran del började året som det gamla slutade..renovernade av lars lägenhet! =) Min bil fick liv igen efter att vi vart å köpt ett nytt batteri som va svindyrt..men den funkar ju iaf! =) mer renovernade å ännu mer renovernade blev det innan ledigheten va slut för johan. Tobias och Maria kom hem efter två underbara veckor i solen. Dom va knallbruna å fina. Underbart att träffa dom igen! Fick två DKNY parfymer av dem å marias föräldrar som tack för skjutsen till flygplatsen, hade verkligen inte behövts..men jag blev jätteglad ändå såklart! Luktar jättegott! tack!


Tobias å maria på besök hos oss efter resan.

Varför har inte jag lyckats få samma gener som min bror..vill me kunna bli så brun! Avundsjuk!!


Sen var det tillbaka till verkligheten som gällde..johan började jobba å jag började plugga på hemtentan. Å idag har jag vart i skolan för att träffa gruppen å tillsammans förbereda oss inför måndagens examination.


Japp..det va den uppdaterningen det..undrar om nån orkar läsa hela..?!

Ovido - Quiz & Flashcards