Alla inlägg under december 2008

Av Kamilla - 1 december 2008 16:32

I lördags var vi hos pappa och marianne för den årliga adventsmiddagen, med årets första julmat, glögg å andra juliga godsaker. Det va jättegott å trevligt som alltid!


Här är Ann-Sofie med lilla Tuva..snart en månad gammal, å storebror Victor i bakgrunden.


I söndags var det skyltsöndag och den årliga tomteparaden som jag gått på så länge jag kan minnas, men inte i år. Åkte in vid tolv-tiden till stan för att se Viktor spela gitarr på palladium, efter et gick på på stan en sväng..men kännde att vi inte kunde stanna där ända till 5..så vi begav oss hemmåt. Men på vägen åkte vi förbi Johans gamla jobbarkompis Jonny å köpte hans vinterdäck. Tack så mycker Stefan för tipset! Du är en pärla! Så det blev ingen ny bil denna gången..fick ju tag på däck. Åkte sedan hem för att kränga på dem..å det fixade johan lätt som en plätt! Tack älskling!

Av Kamilla - 1 december 2008 16:17

I torsdags va den stora dagen, då vi begav oss till göteborg och avenyn för att uppleva min vinst! Det var en ur-trevlig kväll..maten var god, showen över förväntan..skrattade så jag trodde jag skulle dö, hotellet va läckert, sängen skön å frukosten den största jag sett typ!


Missade tyvärr att ta kort på förrätten, som va lax. Till varmrätt bjöds det på anka med nån slags potatisbakelse.


Å till dessert va det creme caramelle med annanas.


Johan iväntan på att showen ska börja..


..å jag väntar me.


Maria Lundkvist och Niklas Andersson


"Lets Dance Annika", Niklas och "Lets Dance Tobias"


Här börjar kvällen lida mot sitt slut


..och jag har myser lite i morgonrocken innan det e läggdax.


Det har verkligen vart en oförglömmlig upplevelse..å jag e så himla glad att jag vann detta! Efter en god natts sömn, åt vi en jättefrukost och begav oss sen ut på stan för att strosa runt lite å kika i affärer. Blev ingen lunch dock..vi va mätta hela dan efter frukosten. Tror ni att klantiga jag gjorde bort mig förresten? Jo precis när vi kommit ut från hotellet halkade jag på de hala kullerstenarna å ramlade nästan omkull..såg nog riktigt klumpigt ut..å johan kunde inte hålla sig för skratt..men det gjorde förbannat ont i min fot. Fick hålla hårt i johan resten av dagen..men under ett kort ögonblick utan hans hand i min gjorde jag om det..fast den gången ramlade jag. Sista gången jag använder de skorna på blöta hala kullerstenar!

Ovido - Quiz & Flashcards