Alla inlägg den 7 december 2008

Av Kamilla - 7 december 2008 22:23

I fredags va jag i skolan..lyssnade på en kass föreläsning å arbetade i studiegruppen på vårat föräldramöte. Blev klara tidigare än va jaf trott..så det va skönt! Åkte hem å la mig i sängen å lyssnade på en bok tills johan kom hem. Åkte sen iväg för att köra Lars å hans kompis till Norsesund där de skulle på julbord. Åkte hem igen å gjorde mig i ordning å sen åkte vi vidare till Johanna å Peter. Kul att träffa er! Va ju ett tag sen. Hoppas att vi hinner ses nån mer gång innan jul!


I lördags åkte johan till stan för att kolla på en gitarr..som han köpte..glad för hans skull..men inte för min..där försvann nyårsplanerna! Jag passade på att handla mat å strosa runt på maxi å kolla på julgrejer medans johan va å köpte gitarren. Han visste att jag skulle va lite besviken..så han va riktigt fjäskig å gullig resten av dagen. Lagade heta baguetter me köttfärsrröra till middag å spenderade kvällen i soffan.


Idag har vi vart i Ullared me mats å Sofia..gör jag aldrig om igen så här nära jul...fan va mkt folk det va..men det va faktiskt ganska ok ändå inne i affären trots allt folk..lite svårt att komma fram dit man ville..så vagnen fick man ställa å gå runt å hämta saker för att sen lasta av i vagnen..men det gick hyfsat smidigt ändå..fick hittat en hel del julklappar å presenter å det tog inte mer än tre timmar. Kollade dock inte på så mycket saker till  oss själva. Johan fick köpt några shortor å slippsar å jag en klänning. Problemet kom sedan..när vi skulle ställa oss i kön som va hur lång som helst..trots att dom hade alla kassor öppna..lyckades till råga på allt få den långsammaste kassörskan i världen..så där stog vi i nästan en timma innan vi fått betalt våra grejer. Stannde sedan till för att köpa lite texmex mat av Sofias å min glasskille! Han va lika flörtig som vanligt..å jag blev lika obekväm som förra gången. *asgarv*  Sen flåsade vi oss upp för all backar med våra enomrma kundvagnar samtidigt som vi försökte äta maten. (Jag lyckades få hälften över hela mig!) Jag gav upp till slut å fick ringt johan å mats som hade vart på net on net medans jag å fia köat..å johan kom till min räddning å tog vagnen resten av backen. Sen begav vi oss hemmåt. Väl hemma slängde vi ihop lite mat, tände lite ljus å kröp upp i soffan å såg en film. Nu ska vi sova! Imon blir det plugg hela dagen!

Ovido - Quiz & Flashcards