Alla inlägg den 4 december 2008

Av Kamilla - 4 december 2008 22:04

Har haft en mysig eftermiddag å kväll me mamma. Vi skulle ha gått på bio..men de hade ändrat datumet som den visades i Alingsås så vi bestämmde oss för att se den hemma hos mig ist! Filmen va inte lika bra som musikalen men det va bättre att höra låtarna på engelska! Johan satt med en stund i början..sen tröttnade han..för tjejig film för honom! Men jag tycker att den va en riktig glädjespridare!



Tack för en jättemysig kväll å smarrigt fika mamma..å kul att du gillade maten! Detta får vi göra om snart igen!

Av Kamilla - 4 december 2008 12:41

Å så va det redan torsdag..dagarna går så fort..fattar inte va de tar vägen?! Ledig idag iaf..å det e gött..eller ja ledig från skolan..men inte från skolarbetet! Håller på å skriver på mitt pedagogiska ställningstagande..vilket tyvärr går riktigt trögt! Hade vart så skönt å bara få det klart! Men jag ska kämpa i några timmar till, sen kommer min kära mamma hit på besök. Ska laga lite mat till henne å sen ska vi se Mamma Mia..såg muikalen me henne i Stockholm för nått år sen..så nu ska vi se filmen..ska bli mysigt!


I tisdags va jag ju hos Jea å vilda å hälsade på..hade jättekul å det hade hundarna å vilda me..de lekte så bra ihop! De kunde inte få nog av att pussa på hennes söta kinder och fingrar! Stannade dock lite för länge där..för det blev riktigt stressigt sen att hinna laga mat å äta den innan jag skulle vidare å hämta upp tjejerna å åka till A-K:s inredningsparty. Fanns massa fint..jag köpte mig två ljuslyktor! Tack Frida, Johanna å Sofia att ni följde me! Hann hem lagom till de desperata hemmafruarna på TV..vilket e mitt favoritprogram! =)


Igår va det skola hela dagen..åkte hemmifrån kl 8 å va inte hemma för än halv sju..låååång dag..segt men faktiskt en väldigt intressant dag för ovanlighetens skull! På vägen till skolan va jag några centimeter ifrån att krocka me ett rådjur..det bara hoppade upp mitt framför bilen helt plötsligt..fick slänga mig på bromsen..å missade det precis som tur va! Va riktigt skakis och hade hjärtklappning resten av vägen till skolan sen.

Väl hemma igår kväll hade vi lite mys med pepparkakor å blåbärsglögg. Riktigt god glögg..inte för att den smakar blåbär men den har fin färg..å smakar inte så starkt för att vara starkvinsglögg! Älskar att julmysa!


Nä nog babblat för idag..nu ska jag återgå till pluggandet!


Ovido - Quiz & Flashcards