Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Kamilla - 10 juni 2010 18:45

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSS! Jag har fått ett nytt jobb! En fast tjänst dessutom..med högre lön! =) Å det är inte ens nån provanställning! Utan jag är fastanställd från första dagen! Känns riktigt bra! Har pratat med min chef idag, och sagt att jag vill sluta. Och hon är snäll och låter mig gå, fast min tjänst inte slutar för än sista december. För när man har ett vikariat med visstidsanställning har man inte rätt till någon uppsägningstid tydligen, utan man har skyldighet att jobba anställningstiden ut! Men hur många arbetsgivare vill behålla en anställd som inte vill vara kvar? Å misstolka mig inte nu! Jag skulle väldigt gärna vara kvar på mitt nuvarande jobb! Trivs hur bra som helst! Jag har de bästa arbetskamraterna i världen, den underbaraste lilla barngruppen, toppen arbetsider och förmåner..men det e ju som sagt bara ett vik. Å nu när jag fick erbjudandet om en fast tjänst på en förskola som också verkar toppen, kunde jag ju inte tacka nej! Dessutom ska det byggas en skola bakom förskolan där jag ska jobba, som ska vara klar om två år..å där hoppas ajg på att hamna så småningom! För det är ju faktiskt det jag är utbildad för! =)




Ovido - Quiz & Flashcards