Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Kamilla - 13 augusti 2008 11:25

Har haft en galen morgon..tindra löper för tillfället å e helt smitbenägen, något som hon aldrig varit förut. Hon känner la att hon börjar bli till åren å är i desperat behov av att hitta en hanhund..snarast eller nått. I vilket fall som helst så började det egentligen igår. Då smet båda hundarna..sprang ut å letade som en galning..hittade dom till slut. Trodde då att nån öppnat grinden åt dom så de lyckats smita. Upptäckte idag att så va inte fallet..dom lyckades nämligen kläma ut sig mellan stolpen å grinden. Jag fångade dom, satte en ljuslykta för öppningen så de inte skulle komma ut igen. Men tindra hittade ett annat hål å trolla följde efter. Jag tog ett par stövlar å en annan ljuslykta å täppte igen alla möjliga flyktvägar. Kände mig då lugn å gick igen för att kolla på tv. Efter ett tag fick jag onda aningar å kikar ut..inga hundar där. Springer då ut i bara en kjol som jag drar upp i farten så den blir som en klänning (ser inte klok ut!) å letar å ropar efter dom som en galning! Efter en lång stunds hysteriskt letande ser jag dem längst ner i mördarbacken. jag ropar å trolla kommer springandes. Tindra måste jag gå ner för att hämta. Pust..e helt slut..tar me mig hundarn in å känner mig lycklig att jag hittade dem..oskadda! Efter ett tag vill tindra ut igen..jag går å ser till att flyktvägarna är väl igentäppta å går lugnt in igen. Efter en liten stund får jag ytterligare en ond aning å går ut för att leta efter tindra..men hon finns ingen stans. Jag springer återigen runt som en galning å letar efter henne. Trolla står i trägården å gnäller så jag hämtar henne. Å så börjar det ösregna..om jag inte såg hysterisk ut innan..gjorde jag defenitivt det då! Springer runt å ropar å letar överallt..men hittar inte henne. Tillslut ger jag upp hoppet, går hemmåt i regnet, redo att ringa johan å säga att tindra e borta..men där sitter hon..pisseblöt i regnet på trappan! Nu släpper jag inte ut dom mer idag..iaf inte utan koppel!

Ovido - Quiz & Flashcards