Direktlänk till inlägg 20 augusti 2008

Man kan fan inte skylla på barnen!!

Av Kamilla - 20 augusti 2008 12:55

Har skällt ut grann kärringen precis. Känns lite pinsamt så här i efterhand..men jag va tvungen..dom verkar ju inte fatta! Dom har noll koll på sin hund..å jag blev helt enkelt förbannad! Det var inte första gången som deras hund va inne på våran tomt..inte tionde å inte trettionde gången heller..snarare hundrade. Bara för att jag har hund..betyder inte det att jag tycker att det e ok att andra hundar är på min tomt. Å framför allt inte nu när tindra löper. Detta har vi sagt till dom..att dom ska hålla koll på hunden..tindra löper å vi vill inte ha han här juckandes på tindra. Vill inte ha några valpar! Men det verkar inte gå in i deras hjärnor, så idag när jag återigen upptäckte hunden inne på våran tomt, juckande på tindra..sa jag till ungen som försökte fånga han att göra det med en gång. Sen såg jag att ytterdörren stog öppen hos grannen å att tanten stog där inne å kollade ut. Så jag rusade ut (såg helt fördjävlig ut..ingen bh..en slapp ful tröja, håret i värsta morgonfrillan å ett par mjukisbrallor på mig..ingen vacker syn) men det tänkte jag inte på då..rusade iaf fram till henne å skällde på tanten. Sa att dom måste hålla koll på sin hund. Vi har våra hundar innanför staket av en anledning..att dom ska hålla sig här..å vi vill inte ha in nån annan hund. Sa återigen att tindra löper å att dom verkligen måste hålla sin hund kopplad. Hon började skylla på barnen..men jag sa åt henne att det inte är deras ansvar..dom e ju bara barn..det är deras ansvar som vuxna att hålla koll på sin hund. Hon såg lite skamsen ut å sa att jo du har nog rätt. Klart att jag har! Sa då att kan dom inte ha han kopplad får dom väll skaffa ett staket. Å att om tindra blir dräktig nu, så får dom stå för kostanderna för att göra en abort (eller va det nu heter på hundar). Hon frågade om det va ok att hon gick in på våran tomt å hämtade hunden..å jag sa att det MÅSTE du göra NU! Sa även att jag inte vill se deras hund på våran tomt nån mer gång och upprepade några gånger till att dom får se till å ha han kopplad. Kanske tog i lite för mkt..pratade verkligen inte vänligt me henne..jag lät jättearg..men jag va tvungen..dom verkar ju inte fatta! Hoppas budskapet gick fram den här gången. Å ser jag hundjäveln på våran tomt igen..då fan..rent ut sagt..kommer jag bli vansinnig! Å jag har inga problem att skälla ut folk som gör fel..det vet ni sommer känner mig! (sorry om jag skämt ut er på nån resturang eller så nån gång..man man måste ju säga ifrån..eller hur?) Hoppas grannarna inte hatar oss nu bara!!

 
 
bravedave

bravedave

20 augusti 2008 13:06

det är bra att säga ifrån!

http://www.bravepeope.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kamilla - 13 mars 2011 19:21

Blev sugen på att börja blogga igen, men kände för att starta om från början!   Här är den nya bloggen:   http://karamillas.blogg.se/ ...

Av Kamilla - 9 september 2010 08:36

Jag tar en liten paus i bloggandet (som ni säkert redan märkt) ett par veckor framöver. Det e så mkt me flytt, renovering och annat att bloggandet inte hinns med just nu!     ...

Av Kamilla - 23 augusti 2010 17:11

Igår var det min och Johans bröllopsdag! Våran första bröllopsdag! ♥ Tänk va fort ett år går! Tycker inte det va alls länge sen vi stog där i kyrkan..! Hoppas på många fler år tillsammans med Johan..å många fler bröllopsdagar att fira! :) Jag ...

Av Kamilla - 18 augusti 2010 18:19

Snart flyttar vi! :) Jag längtar så jag nästan dör!! Trodde tiden skulle gå fort när man började jobba, så det snart skulle bli 1 september..men inte! Än så länge är det bara den 18 augusti, och 14 dagar kvar! Hoppas dom går fort!!   Det mesta är...

Av Kamilla - 17 augusti 2010 18:58

Semestern tog slut för över en vecka sen..och jag har börjat på mitt nya jobb! Nu jobbar jag på Igelkotten..men saknar mitt gamla jobb på Fyren jättemycket! Jag saknar barnen, saknar arbetstiderna, saknar känslan av att det var kul att gå till jobbet...

Ovido - Quiz & Flashcards