Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Kamilla - 12 augusti 2008 21:46

Idag har jag å frida vart ute i skogen halva dan för att leta efter kantareller..men hittade inte en enda liten ynklig kantarell. Så himla trist! Vi åkte runt å letade på tre ställen..men som sagt inte en enda svamp rikare. Trots detta va det en mysig dag! Vi stannde till i sollebrunn å köpte me oss lite fika..åkte ut till en liten sjö å satte oss på en bänk å fikade. Efter en stund kom det en bil till..en kille hoppar ut å går en bit längre bort för att bada. Samtidigt är det en geting som flyger omkring mig å som vägrar ge sig så vi bestämmer oss för att fika klart i bilen. En bit bort ser vi då killen som badat stå där helt näck! Han verkar inte märka oss..utan står å torkar sig i lugnan ro..jag försöker hitta min kamera för att ta ett kort..men inser att den ligger i bagaget..smyger ut för att hämta den..men det lyckades inte så bra..han märker att vi sitter i bilen å hukar sig ner. Efter en stund åker han å vi bestämmer oss för att ge svampletandet en sista chans..men tyvärr ingen svamp där heller. Frida såg däremot 4 grodor..varav en som hoppade över min fot..men hon va så himla gullig å fick mig å kolla åt ett annat håll så jag märkte det inte ens. Hon sa det först när vi kom tillbaka till bilen. Tack gumman! Tidigare på dan hade jag me sett en groda..den hoppade framför mig..men jag skrek inte..e så himla stolt över mig själv! Att jag bara lungt vände mig om, utan ett ord, försökte tänkte söta tankar om grodor å bara fortsatte leta efter svamp! Å va jag e duktig!


På kvällen när killarna slutat åkte vi ut till hulskog för att umgås å äta ihop. Tog senare en sväng me stefans bil långt ut i skogen..jättemysigt! På vägen hem åkte vi förbi huset vi ska på visning på imon! Hoppas det e bra in real life å att det inte blir för dyrt! Håll tummarna för oss!

Ovido - Quiz & Flashcards