Alla inlägg under april 2008

Av Kamilla - 21 april 2008 17:12

Måndag igen..har vart i skolan idag. Har vart en toppendag! Vi arbetade me Papier maché nästan hela dagen..hann med att arbeta lite på utställningen me. =) Jag har inte använt mig av Papier maché sen jag gick i typ mellanstadiet, å därför glömt bort totalt va det var för nått! Men nu har jag verkligen fått upp ögonen för det igen..hur bra som helst att använda i skolan ju! Billigt, bra ur miljösynpunkt..å toppen när man jobbar tematiskt eller med storyline, då eleverna kan byggga vad som helst i princip me detta! Tack grupp 6 för en toppendag! Å Annah du va så söt i din peruk!

Av Kamilla - 20 april 2008 22:08

Idag har vi vart å spelat frisbeegolf me Johanna å Peter. Tog sedan en glass nere på tallhyddan! Underbart väder! Efter att ha njutit av sol å glass åkte vi hem till oss. Jag hade förberett mat..så det va bara att värma på. Va jättetrvligt att träffa dom som vanligt! Tjötade massa å kollade på erik å mackan! Sjukt program..men roligt!

Av Kamilla - 20 april 2008 11:03

Igår va det underbart väder! Så himla skönt att våren å värmen äntligen har kommit! Spenderade halva dagen ute i trägården å grejade i landen. Drog bort smårötter å högg å sågade av de jättestora rötterna från tallen. Efter att vi fått bort de mesta rötterna planterade vi några buskar å lite växter vi handlade i fredags. Ska köpa lite fler växter så småningom å planter me! Blir nog jättefint när det blir klart! På eftermiddag träffade vi Frida å Stefan..åkte in till stan å seplade en runda frisbee. Gick inte så bra för mig idag tyvärr! Men det va roligt ändå..mycket tack vare det trevliga sällskapet! Efter frisbeen åkte vi runt lite i stefans bil..åkte å köpte mat som vi åt ute vid vattnet. Jättemysigt! Lite senare åkte vi till Borås..det va nån bilträff som stefan väldigt gärna vill till..så vi följde me! Jag e ju inte intresserad av bilar..men det va kul ändå! Sällskapet va ju toppen!

Av Kamilla - 17 april 2008 16:32

Måste bara tipsa er om att äta på den resturangen jag var på igår! Momenti Liberi trattoria. En italiensk resturnag som ligger nere vid säveån i Alingsås. Underbart god mat! Vi var 9 personer å valde lite olika rätter..alla var jättenöjda med sin mat! Jag åt en oxfilépasta med italiensk tryffel å lite annat smått å gott! Himlesk god! Å en creme caramell till efträtt..lika god den! Jag säger bara en sak till..ät där..ni kommer inte ångra er!



Av Kamilla - 16 april 2008 14:10

16 April..idag skulle farmor ha fyllt år. Men tyvärr gick hon bort i cancer några dagar innan jul. Hon skulle ha fyllt 86 år idag. Eftersom vi inte kan fira hennes fördelsedag denna gången, ska familjen träffas å gå ut å äta tillsammans. Vi ska till Momenti å äta..har aldrig ätit där, men hört att det ska var bra mat, så vi får hoppas på det.

Farfor jag tänker på dig å hoppas på att du har det bra där du är nu. Saknar dig oerhört mycket!

Av Kamilla - 15 april 2008 12:15


Måste bara tipsa om denna underbara bodylotion som jag använder. Den är jättebra och doftar underbart av vindruva och kiwi. Den finns i flera dofter i en hel serie produkter från Allison och heter Body + 


Ett måste på badrumshyllan!

Av Kamilla - 15 april 2008 12:05

Då har man bockat av ytterligare några uppgifter i skolan! Pluggade typ hela söndagen! Alltid lika skönt att få uppgifter undanstökade! Mer än halva terminen är gjord..å nu väntar alla slutexaminationer..nu e det "bara" ett littsem, portfolion, gestaltningen å så att tillverka några lådor å skriva lite vad, hur, varför till utställningen. Suck..hatar att alla stora uppgifter kommer på slutet! Men men..det ska nog gå bra..har ju klarat allt hitils! Å jag har börjat förbereda portfolion..å gestaltingen e klar..ska bara övas lite på å alla tankar e klara kring utställningen..e bara att att tillverka lådorna å skriva texterna som sagt! Så det här ska gå..sen e det ju sommarlov!


Idag e jag ledig..ska iväg till stan om en stund..kolla lite affärer å lämna en bok på bibloteket. Ska kolla efter lite växter till trädgården me! Klockan två ska jag träffa Maria..tar nog en frisbeegolf runda..ska bli kul! Hoppas att det inte e lika lerigt som sist bara! *fniss*


Imon e det dax för VFU igen..ska bara göra fem dar denna terminen..3 dar denna veckan å två nästa..så det e ganska skönt! Ska bla få va me på några utvecklingsamtal å gå på läromedelsutställning. Ska bli kul! Det e en annan student från Borås högskola som går andra terminen som har sin praktik i samma klass som mig de här dagarna..ska bli kul att ha nån att diskutera med! Kan nog vara givande!

Av Kamilla - 12 april 2008 14:31

Otroligt trist när man vaknar upp och det åter igen är snö..vill inte ha nån mer snö nu! Nån gång får det väll räcka! Vill ju ha vår å sol!

Stefan va här igår istället för idag å hjälpte oss ta ner tallen..så nu är den borta! Blev jätte öppet å ljust! Tack stefan!

Hade planer på att greja i trägården idag..åka å köpa lite växter å plantera å så..men nä..den jädra snön kom å satte stopp för det..typiskt! Ja, ja..får la bli nästa helg ist! Har iaf vart i stan en sväng å köpt mig en klänning å sen hälsat på mamma å hasse som kommit hem från Lanzarote! Bruna å fina! Roligt att se dem igen! Nu ska jag ta å göra iordning mig..ska ju iväg till henke på 25-års kalajs!!


Ovido - Quiz & Flashcards