Alla inlägg den 1 april 2008

Av Kamilla - 1 april 2008 16:53

Första april idag..har inte blivit lurad än..vad jag vet iaf! Har vart i skolan å haft drama och konstsamtal med barn idag. Konstsamtalsdelen va helt ok..men dramabiten va åt helvette! Urflummigt..trist å helt oandvänbart i mitt kommande yrke som lärare!! Så jag e lite smått irriterad över att ha behövt spendera dem timmarna i skolan å göra meningslösa övningar..när jag kunde gjort nått vettigare! Å inte nog me det..drama-tanten har fått för sig att lägga in massa nya tider i schemat å en examinerande gestaltning i slutet av kursen..som om inte vi har tillräckligt att göra i slutet av maj med portfolion som ska göras å alla förberedelser för genomförandet av den stora utställningen!! SUCK säger jag bara! Blir en tuff sista månad i skolan innan sommarn! Å jag borde inte bli förvånad..för så här har det vart varje termin..slappt första halvan av terminen..då man försöker få gjort så mycket som möjligt av det som kommer längre fram..men mot slutet kommer alla jobbiga uppgifter å knökfyllt me obligatoriska moment..å man blir helstressad! Suck igen..visst har jag rätt till att vara irriterad?!!

Av Kamilla - 1 april 2008 16:46

Har haft en bra helg. I fredags va vi hos tobbe å maria. Åt god mat, spelade spel å hade det trevligt! Johan pajade tobbes nya hd-box..men det e en helt annan historia..fast en kul sådan! Slutade i iaf bra..tobbe får en ny box..hotade företaget på skoj att han skulle kontakta sverker på plus om det inte gick fort! =)

I lördags va vi i stan me frida å stefan..kollade in den nya gallerian. Både johan å stefan fick köpt sig var sin vårjacka! Frida shoppade en del kläder hon me..medans jag bara handlade några ljuslyktor till badrummet. Vi tog en fika på Diva å njöt av var sin smarrig macka! Senare på kvällen åkte vi hem till stefan å frida..lagade enchilladas som blev kanongoda..umgicks å hade det trevligt! De hade lagt klart det nya golvet i vardagsrummet nu me..jättesnyggt! Så spännande att se när huset sakta men säkert blir finare å finare!

När söndagen kom hade jag åkt på en redig förkyldning..ont i halsen å snuvig! Åkte till mamma å hasse på söndagsmiddag me hela familjen! Jättegod mat..å trevligt å träffas allihop! Å kul att se hasse pigg å glad!

Ovido - Quiz & Flashcards