Alla inlägg under januari 2008

Av Kamilla - 7 januari 2008 21:43

Idag har begravningen vart för farmor. Det va en jättefin begravning, men väldigt jobbig! Men nu e det värsta över iaf! Farväl farmor! Sakna, sakna, sakna..!!

Av Kamilla - 4 januari 2008 18:08

Året började inget bra för johan..första dan han skulle till jobbet, starta inte bilen, nästa dag när batteriet var laddat å bilen funkade, gick det däremot inte att öppna garageporten..å jag var tillslut tvungen att köra in han över en halvtimme försent. Förkylningen har inte velat släppa å det mesta har gått emot johan denna vecka..tills idag..det överväger allt det dåliga tidigare under veckan! Johan fick nämligen bla. en harry boy av min pappa i julklapp som han glömt å kolla..men idag när vi skulle in till maxi å handla kom han på den och lämnade då in den för att se om det var någon vinst..å det var det..2500 kr. Kanske inte låter så mycket..men det var riktigt gott! Känndes nästan som en miljonvinst för en liten stund!

Av Kamilla - 3 januari 2008 21:28

Läste din blogg johanna..å jag e ledsen att jag hade fel! Va så himla säker på det! Men det va la bara jag som hoppades för mycket och läste in för mycket i det du sa! Hoppas du inte är lessen på mig för det! Vidare tyckte jag att det va en bra ide att skriva om det gångna året, månad för månad..så jag snor din ide gumman! Love you honey!!

Av Kamilla - 3 januari 2008 21:11

Året 2007 förkortat i några händelser


Januari

Mattetenta som gick bra

Svenskatenta som också gick bra

Mamma fyllde år

Jonepuffen fyllde år

Mio föddes

Ny kurs i skolan..ENID

Husvisning i Ingared..blev inget

Mycket scrapping å vänner


Februari

Hjälpte frida att planera stefans överaskningsresa, de åkte till Gran Canaria

Stefan 25 år

Hockey..fbk slog vf me 6-0

Förlovade i tre år

VFU på noltorpskolan

Började palnera för valpar

Ännu mera scrapping


Mars

Johan sålde S40:n

Fortsatte planerna inför parningen av Tindra

Johan köpte forden

ENDI-tenta..gick bra den med! =)

Årets första grillning


April

Ännu mera grillning

Tobias fyllde år

Henke fyllde år

Emilie 18 år

Farmor 85 år

Johanna å Peter flyttade

Kollade hus i Ängabo..blev inget där heller!

VFU på noltorpskolan igen

Karins 25-års fest

Tindra fyllde år

Klas fyllde år

Ångrade mig med parningen utav Tindra


Maj

Köpte platt-tv till sovrummet

Johannas syster fyllde 30..fest i karlsborg!

Marie 25 år

Viktor fyllde år

Johan 25 år

Mio döptes

Började disskutera köp av Frida å Stefans hus i Ingared

Skrev konrakt på husköpet!! =)

Frida till bulgarien..fusk! ;)


Juni

Tenta..gick fint!

Peter 25 år

Sålde möbler

Kollade på en till hund..Kiwi..blev inget!

Sommarjobbade på alingsåshem

Började köpa nya möbler inför flytten

Midsommar hemma hos Johanna å Peter

Mats fyllde år


Juli

Beställde möbler i Falkenberg

Sommarjobbet slut

Första å enda doppet för i år

Johan gick på semester

Stefan å Frida fick sin bebbe..molle!

Åkte till värmland me Johanna å peter


Augusti

Fortsatte semestra i värmland

Fick nycklarna till huset

Renoverade å flyttade

Frida å Stefan flyttade till Hulskog

Den årliga släktträffen med Lindholm

Kristian fyllde år


September

Skolan började igen..termin 4

Maria fyllde år

Pappa fyllde år

Köpt tv till vardagsrummet

Köpt mer möbler

Träffade rebecca..darling!


Oktober

Jag 25 år!!

Johanna fyllde år

Hockey..fbk förlorade mot vf me 0-5 =(

40-årsfest för Birgitta

Köpt nya vitvaror

Hemtenta

Hårmassage

Blev vrålförkyld

Farmor åkte in på sjukhuset


November

Johan å jag 7 år

VFU på Ingaredskolan

Farmor kvar på sjukhuset

Julbord me Johans jobb på bjärttorps slott

Victor 3 år


December

Massa födelsedagar

Mycket pluggande

Farmor dog

Tobias och Maria förlovade sig

Första julen i nya hemmet

Köpte ytterligare lite nya möbler


Å så var detta året slut..tiden går lika fort som vanligt..om inte fortare! Det är väll som pappa sa..när man kommit halvvägs till 50..går andra halvan dubbelt så fort! Fy..hoppas att det inte stämmer! Hoppas att alla haft ett bra år..å att ni får ett minst lika bra nytt år! Har faktiskt skaffat mig någta löften inför det nya året..för det första ska jag ta massa foton..har vart kass på det de senaste åren..men nu ska det bli ändring på det. För det andra så ska en resa bli av till solen å värmen å för det tredje ska jag försöka skaffa mig ett extrajobb å fortsätta plugga på bra i skolan!









Av Kamilla - 2 januari 2008 20:38

Nyårsafton 

Firade nyår först här hemma ihop med stefan å frida..jag å frida lagade en utsökt tre-rätters middag! Toast skagen till förätt, sesamkyckling till varmrätt å exotiskt fruktspett med chokladtårta, glass och egengjord jordgubbsås till efterätt! Hur gott som helst! Till detta drack vi vitt vin, förutom stefan som körde! Efter middagen, som drog ut mer på tiden än vad vi trott åkte vi vidare till Peter.J som hade 25års/nyårs fest i sina föräldraras hus! Det va nästan som förr! Fick massa gamla goa minnen! =) Det var jättekul att träffa Peter å Erika igen! Träffar ju inte dem så ofta längre! Enda tråkiga var att inte Johanna å peter va me! Saknade er! men förstår att ni hade det mysigt där hemma! Glömde dock att ladda kameran så det blev inga bilder från denna kväll!


Nyårsdagen

Sov till halv tolv..sen ringde klockan å det va dags att göra iordning sig för att åka in till LP för att skriva på projektarbetet ihop me han å becca. Så bakfull som jag var, va jag ändå tvungen att ta mig in. Sletna å trötta va vi alla tre..men lyckades ändå komma en bra bit på vägen me arbetet. Vid fem åkte jag hem..tog en dusch, åt middag och sen åkte vi in till alingsås med johans bröder för att gå på bio. Såg Arn-tempelriddarna. Den var helt över förväntan! Jättebra för att vara en svensk film! Ser fram emot nästa år, när nästa del kommer!


Idag 2 januari

Har vart hos LP hela dagen idag å fortsatt plugga på b-uppsatsen. Gick lite trögt först, men efter en pizza fick vi förnyad energi å skrev en hel del. Ska träffas imon för att skriva det sista innan vi skickar in det första utkastet till handledaren! Hoppas vi inte får för mkt kretik..!

Ovido - Quiz & Flashcards