Av Kamilla - 19 maj 2010 06:30

Har nu spenderat två nätter utan han..å det e så ensamt! Att vara ensam i några dagar e ju inte så farligt..å ibland ganska skönt. Men när man ska sova kryper saknaden fram å ensamheten känns som störst! Längar till han kommer hem igen, längtar efter att ha hans söta ansikte brevid mig i sängen!

Av Kamilla - 18 maj 2010 19:30

Johan har lämnat mig för att spendara några dagar i Tyskland! Vi hann knappt mer än landa innan han flög iväg igen! Kom hem i söndags eftermiddag å tidigt i måndags morse flög han till Tyskland för att gå på en fyra dagars utbildning! =( Men det krånglade en hel del innan han kom iväg. Taxin han hade beställt dök inte upp! Jävligt dåligt när man har förbokat! (Så beställ aldrig nån taxi med Loffes!!) Efter mycket om och men fick han tillslut tag på en taxi å stressade iväg till flygplatsen. Väl där så va planet inställt pga askan, så han fick bokat om sin flight och fick snällt vänta på landvetter halva dagen. Men kom tillslut iväg iaf!

Själv är man tillbaka i vardagen igen med jobb, städning, tvättning mm. Har dock hunnit me lite kul också! Igår spenderade jag kvällen ihop med pernilla! Vi hade en jätterolig kväll! Fikade, skrattade, tjötade och kollade på massa gamla bilder! Tack för en underbar kväll gumman!

Idag har jag spenderat eftermiddagen och början av kvällen hos Johans föräldrar. De bjöd på middag..lax med tapenade, potatis och kall sås och sen glass till efterätt! Mums! Sen stannade jag i några timmar och bara tjötade! Va jättemysigt!

Nu ska jag snart slappa framför TV:n, Uggly betty och Desperate idag! Jippie!

Av Kamilla - 17 maj 2010 16:15

En vecka gick fort..alldeles för fort! Men det va en helt underbar vecka i Turkiet! Gjorde inte så mkt, utan tog det mest lugnt på stranden, käkade massa mat å promenarade runt lite grann. Det va fantastiskt väder..över 35 grader i skuggan varje dag å strålande sol nästan hela tiden! Så man orkade inte så mkt mer än att ligga på stranden å svalka sig i havet då och då! Bodde ju på all inclusive, så det blev en del ätande och drickande! Tyvärr glömde jag att ta kort på all buffémat!

Här kommer lite bilder från veckan:

Vi sitter å tar en drink å kollar ner över hotellets poolområde!

En mysig kvällspromenad längs stranden!

Johan poserar inne på hotellet!

Bjuder på denna fula bild..men det blev inga bra bilder på mig från beachen!

Johan försöker doppa sig i det kalla havet..å nej han kissar inte, (hoppas jag!!) även om det ser ut så! ;)

Stranden sett uppifrån strandpromenaden!

Fanns mycket fina träd och buskar!

Hade velat ha en rosablommande buske hemma!

Kemer (stade vi bodde i) va omgiven av berg på ena sidan, å havet på andra! Jättemysigt!

Vi träffade ett par från Göteborg! Här sitter Johan och Jonas å tar några öl/drinkar/vin en kväll!

Mia och jag samma kväll!

Nackdelen när man åker själva är att det e svårt att lyckas komma med på samma foto! Här är en av de två bilder på oss från resan!

Dom hade sjukt goda apelsiner i Turkiet!

Åker ni dit..ät apelsiner! Mums!

Vi tog en sväng å kollade in shoppingen..här är en av Kemers shoppingstråk! Blev dock inte mkt shoppat..johan köpte två t-shirts å jag köpte en väska!

Tog en lokalbuss en eftermiddag för att åka till en marknad i en närliggande by. Kan ju för skojs skull bara nämna att vi åkte vilse..

Efter mycket om och men och en extra busstur kom vi iaf tillslut till Göynök och till marknaden som höll på att stänga lagom till vårat besök.

Klocktornet i Kemer! Fint!

Blev lite mulet under några timmar sista dagen, då passade vi på att ta en sista promenad längst havet!

Badar fötterna en sista gång i havet! (Som i början av veckan kändes iskallt, men blev under veckan varmare, eller så va det bara vi som vande oss! Men otroligt fint och klart vatten va det iaf!

Av Kamilla - 9 maj 2010 11:38

Om några timmar går planet till Turkiet! Allt är nu packat och klart å vi längtar som bara den! Å det dumma askmolnet verkar inte komma ivägen för vår resa! Jippie!! Å skulle det komma ivägen för hemresan, så är ju inte det hela världen! Hur jobbigt kan det va att bli "tvungen" att va kvar i värmen några extra dagar! ;)

Nä nu ska vi åka å lämna vovvarna hos "Farmor och Farfar"!

Ha en bra vecka här hemma! Det tänker jag ha iaf..fast inte hemma såklat! =)

Av Kamilla - 7 maj 2010 18:30

...tills vi åker till Turkiet! På söndag bär det av å det ska bli sååå himla gött! Längtar så jag nästan smäller av! Om vi nu kommer iväg vill säga! Läste att den förbaskade vulkanen fått ett nytt utbrott å att den jävla askan är påväg hitåt igen!    Men förhoppningsvis kommer den inte hit för än efter vi åkt! Hoppas!

Nu ska jag bättre på sminket, sen ska vi hem till Frida och Stefan å käka middag och umgås! Ska bli jättemysigt! Va ett bra tag sen vi träffades alla fyra, så det ska bli riktikt skoj! =)

Ha en bra fredagkväll, å helg me för den delen! Och håll alla era tummar och tår att vi kommer iväg på söndag!

Av Kamilla - 3 maj 2010 17:11

Det blev tyvärr inget hus denna gången heller! Det blev för dyrt! =( Va först jättebesviken å grät en massa, å det kändes som allt va åt helvette, men nu känns det bättre! Det va la helt enkelt inte meningen att vi skulle ha just DET huset! Så letandet fortsätter..!

Helgen har vart bra! Började fredagen med kalas hemma hos Nyströms för att fira Klas! Mycket trevligt att träffa familjen Nyström/Östergren! =) Sen fortsatte kvällen hemma hos Nillan å Björn med lite festligheter tillsammans med våra vänner! Jag va chaffis, men det va superkul ändå! Synd bara att jag knappt han träffa Frida, som tyvärr gick när vi kom! Men, men, det kommer fler fester! =)

På lördagen tränade vi å sen träffade vi Erika, Pernilla och Björn på nya pastaresturangen i stan! Mycket gott och trevligt! Kvällen blev lugn..kollade på film och käkade resterna från resturangbesöket, som jag hade tagit med mig hem! ;) Igår, söndag åkte jag och Johan till Ullared..shoppade en hel del skojsigt! =) PÅ vägen hem mötte vi upp Sofia och Mats för en runda fribb i slottskogen! Det va verkligen en toppensöndag! Shopping och sen en tur i det fina solskenet med älskade svägerskan!

Fick förresten reda på något riktigt kul förra veckan! Men än så länge är det en henlis! Återkommer om det senare! =) Totaly roligt iaf! =)

Nu ska jag iväg på husvisning igen! Hoppas det går bättre denna gång! (om huset nu är något att ha!)

Av Kamilla - 28 april 2010 19:10

Budgivningen på huset är nu i full gång! Å än så länge hänger vi med! Mäklaren hade förhoppningar om att allt skulle vara klart under morgondagen! Hoppas det, för jag känner mig helt febrig och illamående av nervositet och förhoppningar! Fortsätt hålla tummarna! Jag återkommer när vi vunnit eller dragit oss ur! Hoppas verkligen på första alternativet!

Av Kamilla - 27 april 2010 12:14

Åhh va jag vill ha huset vi kollade på i lördags! Det va helt perfekt! Kändes som "hemma" bara jag kom in på tomten, å när jag kommit innan för dörren, så va det ren kärlek! Vi bara måste ha detta huset! Hoppas å ber att det går som vi vill..att huset blir vårt! Håll tummarna för oss!