Av Kamilla - 29 juni 2010 19:15

..dagar kvar att jobba innan semestern! =) Har en riktig lyxvecka me!

Måndag: 7-13.30, Tisdag: 8-14, Onsdag: 8-12, Torsdag: 9-14, Fredag ledig! =)

Av Kamilla - 28 juni 2010 15:47

Nu är vi hemma igen efter en jättemysig midsommarhelg i de värmländska skogarna! Fridas stuga ligger mitt inne i skogen vid en liten sjö..hur idylliskt som helst!

Helgen har vart toppen! Vi kom upp på torsdag eftemiddag, satte oss på bryggan i solen och tog det lugnt, sen tog vi en promenad längst med den lilla grusvägen runt sjön. Efter det åkte grillen fram och vi satte oss ute i kvällsolen och åt en riktigt god middag! På kvällen blev det lite kortspelande och massa prat och skratt!

vaknade ganska tidigt på fredagen, åt frukost och åkte sedan in till Årjäng för att köpa färska jordgubbar och glass. På vägen tillbaka stannade vi och plockade en jättestor och fin midsommarbukett! Väl tillbaka i stugan var det dax att förbereda lunchen. Klassisk midsommarmat..sill och färskpotatis! Vi dukade på verandan och gjorde lite midsommarfint! Sen lagade killarna båten och åkte ut på en fisketur. Jag och Frida stannade kvar och spelade lite kort. På kvällen åkte grillen fram igen och vi åt ännu en jättegod middag! Självklart blev det lite kortspel och godisätande på kvällen!

På lördagen va det min och Fridas tur att ro ut i båten. Tog oss en mysig tur på sjön..Tindra och Trolla följde också med. Hade kunnat glida fram i all evighet på sjön känndes det som! Men vi blev hungriga och fick ro tillbaka till stugan och killarna som fixade lunch! =) Efter lunchen va det dax för oss att packa och tyvärr åka därifrån! Längtar redan till nästa midsommar och Fridas stuga..då hoppas jag dock på att dom skaffat en mulltoa så man inte behöver ha så bråttom hem! ;)

Tack älskade vänner för ännu en underbar midsommar i stugan! Som sagt..ser verkligen fram emot att fira fler midsommrar där!

Här kommer lite bilder:

Några av blommorna vi plockade hamnade på räcket till verandan!

Dukat för midsommarlunch

Jag och Frida på midsommarkvällen

Tack älskade vänner för att vi fick följa med till Värmland!

Jag och Johan!

Nästa år blir det förhoppningsvis ett dopp i sjön!

Av Kamilla - 23 juni 2010 19:45

Helgen gick fort som vanligt och armen blev bättre så jag kunde hjälpa till och flytta! Inte för att jag behövde hjälpa till särskillt mycket..vi va många så det gick snabbt och smidigt! Vi hann hem till Viktoria och Daniels bröllop! =) Å på kvällen åkte vi till Peter och Erika som hade lite fest! Trevligt som vanligt! =) Vissa fick nog lite för mycket att dricka dock! Nämner inga namn! ;) Glömde nästan helt bort kameran..men lägger in de två kort som jag lyckades ta!

Jehona och Julia

Jag och Jeanette

I söndags tog jag en härlig morgonpromenad, gjorde sen i ordning mig och åkte till Frida och hämtade upp henne. Vi gick en sväng på stan..kikade lite på vad potatisfestivalen hade att erbjuda och shoppade lite på storken! En mysig dag med mina söta Frida! =)

Nu i veckan har jag äntligen blivit klar med vårens utvecklingsamtal på jobbet! Snacka om att vara ute i sista sekund! Men det är som vanligt när det gäller mig! =)

Värmlandsresan är nu planerad och all mat och dryck är inhandlad! Och imorgon efter jobbet bär det av till Smolmark, utanför Årjäng, där vi ska spendera midsommarhelgen med Frida och Stefan och alla vovvar! Ska blå såå mysigt! Så trevlig midsommar allihopa!

Av Kamilla - 19 juni 2010 08:41

Uppe med tuppen för att hjälpa Johanna och Peter flytta till Hemsjö!! =) Hoppas det inte regnar..å hoppas det inte blir för varmt! Å hoppas min arm snart känns bättre, så jag kan lyfta kartongen och grejer hela dagen! Tog den tredje och sista Twinrix sprutan igår och det gjorde sjuuukt ont (de gjorde det inte de första två gångerna!) Sen fortsatte det göra ont i armen resten av hela kvällen. Kunde knappt använda den armen! Men nu känns det bättre iaf..dock inte helt bra! =( Men förhoppningsvis är jag snart helt återställd!

Nu ska jag hoppa in i duschen å sen äta frukost innan det bär av till Johanna och Peter!

Av Kamilla - 17 juni 2010 21:21

Nu har det vart varmt och skönt i några dagar! Hoppas verkligen att sommarvärmen stannar kvar! Man blir ju så himla mycket piggare och gladare av solen! =) Åhh va jag längtar efter semester..slappa dagar på stranden, åka iväg på mysia picnickar och utflykter, grekland me fridis och stefan, fribba, äta massa glassar, paddla+tälta, sena filmnätter med massa godis, grillkvällar å massa annat skoj och mys!

Av Kamilla - 16 juni 2010 21:00

Precis hemkommen från en härlig kvällspromenad längs med sjön! Underbart med solen som värmer långt in på kvällen!

Slutade tidigt idag, som vanligt på onsdagar! =) Hämtade hundarna hos svärföräldrarna och åkte hem å slängde på mig i bikinin och la mig i hängmattan ute i trädgården och lyssnade på en bok! En helt perfekt eftermiddag måste jag säga! Det ända som hade gjort den bättre hade vart nått gott att äta..typ jorgubbar, lite godis eller en glass..men det får jag snällt avstå från efter helgens onyttigheter! Nu är det back to GI och inga kolhydrater som gäller ett par veckor till! Boring..men nödvändigt!

Nu börjar denna onsdagen gå mot sitt slut, ska snart gå å lägga mig i sängen och kolla på Morden i Midsommer på tv. =) Måste ju även säga att det är inte vilken onsdag som helst, utan onsdagen den 16 Juni, min älskade svägerska Sofias 30:e födelsedag! =) Vilken hon tillbringar på Mallorca med sin kära Mats! Världens STÖRSTA grattis till dig min tvillingsjäl! Hoppas du har en helt fantastisk födelsedag! Älskar dig!

Grattis på 30-års dagen gumman!

Av Kamilla - 13 juni 2010 21:40

Har vart på Bergakungen med Pernilla och Natasha och sett Sex and the City 2. Jag tycker att den va bra! Underhållande! Hade dock inga höga förväntningar efter jag fått höra att den inte va så bra! Tror att det e bra att ha ganska låga tankar om en film innan..då kan man inte bli besviken! Å det blev jag verkligen inte denna gången! Det var iof långt ifrån den bästa filmen jag sett, men den va helt klart sevärd..en riktig tjejfilm! =) Ett mycket trevligt sätt att fördriva söndagskvällen!

Av Kamilla - 13 juni 2010 13:40

Igår fick jag äntligen klippt mig! Å det blev lite kortare! =) Jag är jättenöjd! Tack så mkt Emilie, du är bäst!