Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

oj nu har jag inre bloggat på länge!

Av Kamilla - 14 juli 2009 23:45

Har inte suttit många minuter vid datorn senaste tiden. Men nu e jag här..började läsa lite bloggar å insåg att det va ett tag sen jag skrev ett inlägg! Så det e en del att uppdatera. Så det blir nog ett långt inlägg.


Tiden går fort..speciellt när man har fullt upp..å det har verkligen vart fullt upp senaste tiden! Förra helgen började me en trevlig tjejkväll med frida och frida! Vi åt mumsig kycklingsallad, jorgubbar å glass, drack vin å spelade lite spel på en filt på gräsmattan. Tack tjejer för en mysig kväll!


Kvällen värdinna, Frida på en filt i solen!


Frida å jag njuter av solen å en trevlig kväll!


Lördagen spenderades på Lygnared ihop med Frida, Stefan, Jeanette, Erika å min Johan! Hade en lovely dag med massa sol och bad! På kvällen kom Tobias å maria hem till oss, vi grillade, kasstade pil å spelade fyrmansvisst! En väldans trevlig kväll! =)

På söndagen åkte vi till Gbg me Nillan å Bjarne, spelade fribb i slottskogen å käkade på Oves på vägen hem! Roligt å prova nån annan bana å kul att umgås me nillan igen! =)

Månagen va Johans första semesterdag å vi åkte till stan för att bocka av saker på bröllopsplaneringen! Åt en god glass på torget å hade det mysigt!

På tisdagen fortsatte vi me planeringen..på kvällen va det Bilbingo i töllsjö som gällde! Tyvärr ingen vinst för vår del! Nilla vann 300 däeremot! Så grattis till dig! =)

På onsdagen va vi återigen en sväng i stan för att fixa bröllopssaker, betaldade handpenning på resan, fick lånat nycklar till festlokalen. Hälsade på peter på jobbet. På kvällen va det grillning me familjen Lindholm!

I torsdags va vi i festlokalen för att försöka hitta en bra placering av borden å efter några timmars slit å flytandes fram å tillbaka hittade vi en bra placering! Fortsatte sedan me planeringen. Kvällen blev lugn å mysig. Kollade på en film å åt lite gott!

I fredags städade vi, mats å sofia kom förbi en liten sväng. Sen åkte vi å övade lite fribb hemma hos peter. Johan å han tog en runda, medans jag handlade. På kvällen kom Pernilla å Björn hit. Vi lagade smarrig mat å satt å tjöta hela kvällen lång! Just like old times! =)

I lördags åkte vi ner till gbg me Johanna å peter för att hitta kläder till dem att ha på bröllopet! Killarna blev avklrade efter att vi hittat kanonfina käder till dem! Till johanna får vi fortsätta leta! När vi ändå va så nära slottskogen passade vi på att ta en fribbrunda! Gick lite bättre denna gång! Sen blev det en onyttig middag på McDonald´s!


Fribb i Slottsskogen!


I söndags åkte vi ner till Falkenberg för att hälsa på pappa å marianne i deras sommarhus. Tog en evighet att komma dit, då en buss brunnit på E6:an vid varberg å vi blev ståendes i en lång bilkö i över en timma. Tillslut kom vi ner iaf! Fick lite lunch å sen tog vi en långpromenad vid havet. Stannade å drack lite Rosé och njöt av havsutsikten. Sen fick vi skynda hem då pappas kusin va på väg. Dagen gick fort å kvällen avslutades med grillning, en omgång spinner å sen en film! Igår (måndag) åkte vi en sväng längst kusten ner mot halmstad, å johan fick provköra pappas nya bil. Åt en underbar lunch bestående av grillad lax med limesås, å en smarrig chokladkaka till efterätt. Sen tog vi en lång promenad längs stranden innan det va dax för oss att åka hem mot alingsås igen!


Jag, Johan å vovvarna på stranden i Falkenberg!


Idag tog vi en välbehövlig sovmorgon. Åkte sen in till stan för att träffa hon som ska fixa maten till bröllopet. Fick även fixat fotograf! =) På eftermiddagen blev det en fribbrunda i nolhaga me johans bror, å sen skyndade jag mig hem för att följa me Nillan å bjarne på bilbingo medans johan fökjde me peter på gösfiske i mjörn!


Nu sitter jag här me vovvarna i soffan, har läst allas bloggar, uppdaterat min egen å väntar på att Johan ska komma hem! Ska kolla på The Hills, som tydligen ska va toppen!

 
 
Frida

Frida

15 juli 2009 00:42

tack själv för en jättetrevlig kväll! vilken fotograf blev det till slut? :) Kraaaam!!

http://fridz.blogg.se

 
Nillan

Nillan

15 juli 2009 07:48

Trevligt inlägg och långt framförallt, hoppas The Hills föll dej i smaken! :)
Kram

http://www.metrobloggen.se/NillanJansons

 
Ingen bild

frida

15 juli 2009 11:54

Äntligen har du börjat skriva igen,Så man har något att läsa.puss på dig!!

 
Ingen bild

Jeanette

15 juli 2009 15:46

Det var på tiden=)Förstår att du har mycket att göra nu! Inte så långt kvar till bröllopet=) Det är kul att läsa så långa inlägg!!! Kram

 
Frida

Frida

15 juli 2009 16:45

Vad bra, så slipper det bli dyrt :)

http://fridz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kamilla - 13 mars 2011 19:21

Blev sugen på att börja blogga igen, men kände för att starta om från början!   Här är den nya bloggen:   http://karamillas.blogg.se/ ...

Av Kamilla - 9 september 2010 08:36

Jag tar en liten paus i bloggandet (som ni säkert redan märkt) ett par veckor framöver. Det e så mkt me flytt, renovering och annat att bloggandet inte hinns med just nu!     ...

Av Kamilla - 23 augusti 2010 17:11

Igår var det min och Johans bröllopsdag! Våran första bröllopsdag! ♥ Tänk va fort ett år går! Tycker inte det va alls länge sen vi stog där i kyrkan..! Hoppas på många fler år tillsammans med Johan..å många fler bröllopsdagar att fira! :) Jag ...

Av Kamilla - 18 augusti 2010 18:19

Snart flyttar vi! :) Jag längtar så jag nästan dör!! Trodde tiden skulle gå fort när man började jobba, så det snart skulle bli 1 september..men inte! Än så länge är det bara den 18 augusti, och 14 dagar kvar! Hoppas dom går fort!!   Det mesta är...

Av Kamilla - 17 augusti 2010 18:58

Semestern tog slut för över en vecka sen..och jag har börjat på mitt nya jobb! Nu jobbar jag på Igelkotten..men saknar mitt gamla jobb på Fyren jättemycket! Jag saknar barnen, saknar arbetstiderna, saknar känslan av att det var kul att gå till jobbet...

Ovido - Quiz & Flashcards