Alla inlägg den 3 november 2008

Av Kamilla - 3 november 2008 16:33

Så va man tillbaka på praktiken..eller som vi säger i skolvärlden, VFU. Är i en 1:a klass, och ska vara där i fyra veckor. Det e slutpraktiken..dvs efter dessa fyra veckor..ingen mer VFU..ever again! =) Hoppas dock på att det blir fyra lärorika veckor. Första dagen har vart ok iaf..barnen va helt underbara..inte alls som jag hade tänkt mig (jobbiga å klängiga) utan mysiga små barn, som gick å ha vettiga konversationer me! Å förhoppningsvis är handledaren bra me!


Igår va det fullt upp. Dagen började med att jag upptäckte att min lilla bebis har blitt stor tjej..trolla hade börjat löpa. Så det va bara att åka in till stan för att köpa ett par bebistrosor till henne. Vilket jag naturligtvis inte hittade, köpte ett par badbyxor med rosa prickar på ist! Men dom funkade precis lika bra! Söt blev hon iaf!

Klippte johan, tog på oss finkläderna å åkte iväg på kalas hos johans syster. Åt mumsig mat, spelade singstar (inte jag..sjunger inte nykter) men sofia sjöng för fulla segel ihop me resten av tjocka släkten! Lustigt att hon me tillhör släkten numera! =) Hon passar in perfekt! Slängde i oss lite tårta och åkte vidare till mamma å hasse för att äta familjemiddag! Jättekul att ha hela familjen samlad, mamma, hasse, tobias, maria, emilie, david, johan, jag å vovvarna! Mamma hade lagat jättemumsig mat! Både förrätt, varmrätt å efterätt! Tack så mycket älskade mamma! Tyvärr kunde ju inte hasse äta nått ännu..så han fick kolla på, å äta välling genom sonden medans vi andra samskade i oss av den goda maten! Roligt att du va så pigg iaf, å att du satt me hela middagen! Timmarna rullade på, å vi åkte så småningom hem. Hade tänkt kolla på en film..men fastnade framför nått tv-program.


Nu väntar jag på att johan ska komma hem. Ska åka till Borås för att köpa vinterdäck till mig!


Puss å hej!


Ovido - Quiz & Flashcards