Direktlänk till inlägg 9 november 2008

en vecka och en helg

Av Kamilla - 9 november 2008 22:18

Har haft VFU hela veckan. Har varit helt ok..men helgen gick alldeles för fort..så jag e inte alls sugen på att gå dit imon igen! Men jag e ju så illa tvungen! Hann inte me så mkt mer i veckan än mys på åttaårsdagen, fixat å donat här hemma, VFU:n och områdesdag i Vårgårda (som förövrigt var riktigt trist! Blev lite besviken, för de brukar vara bra! Hade underbart sällskap iaf!)


Helgen har dock vart fullspäckad som vanligt! Tobias och Maria var här i fredags, åt god mat, kollade på film å pratade om massa viktiga och oviktiga saker! I lördags kom Lars hit på förmiddagen, vi åkte till vårgårda för att komma på möbler, sen tillbaka till alingsås för att fortsätta leta möbler till hans nya hem! Kollade även lite tapeter å annat smått å gott! Hann med att inhandla fars-dagpresent och present till Ann-Sofies lilla Tuva. När vi va klara efter en heldag på stan, åkte vi hem å lagade en kalasmåltid beståendes av kött, klyftpotatis å sofias underbart goda whiskeysås! Mumma! Vi hade en jättetrevlig kväll även om Johan drack alldeles för mycket vin! ;) Idag har vi vart hos min pappa på en förmiddagsfika. jag hade köpt en flaska vin, nymalet kaffe och lyxiga chokladpraliner..vilket uppskattades! Träffade även lilla Tuva, som idag var en vecka gammal! Så liten, å så söt och underbar! Gulligare bebis får man leta efter! Tyvärr hade jag glömt kameran hemma..så jag har inget kort på henne! (typiskt mig!!) Kläderna jag hade köpt till Tuva uppskattades..iaf av mamma Ann-Sofie. Hade köpt en grå Mimmi-mysdräckt med rosa prickar på i veulor (stavning!) och en söt liten rosa könning. Efter en smaskig fika hos pappsen åkte vi vidare till mamma å hasse. Tobbe å johan bytte däck på deras bil å jag tjötade me mamma å hasse. Efter det va vi helt slut (även jag..fast jag inte hjälpt till me däckbytet) så vi åkte hem, lagade mat å slängde oss sedan i soffan å kollade på några filmer! Nu e det dax att sova..e som sagt VFU imon igen! Tur att mamma å hasse ska passa vovvarna iaf..så slipper man ha dåligt samvete för att dom e ensamma! Tack för det darlings!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kamilla - 13 mars 2011 19:21

Blev sugen på att börja blogga igen, men kände för att starta om från början!   Här är den nya bloggen:   http://karamillas.blogg.se/ ...

Av Kamilla - 9 september 2010 08:36

Jag tar en liten paus i bloggandet (som ni säkert redan märkt) ett par veckor framöver. Det e så mkt me flytt, renovering och annat att bloggandet inte hinns med just nu!     ...

Av Kamilla - 23 augusti 2010 17:11

Igår var det min och Johans bröllopsdag! Våran första bröllopsdag! ♥ Tänk va fort ett år går! Tycker inte det va alls länge sen vi stog där i kyrkan..! Hoppas på många fler år tillsammans med Johan..å många fler bröllopsdagar att fira! :) Jag ...

Av Kamilla - 18 augusti 2010 18:19

Snart flyttar vi! :) Jag längtar så jag nästan dör!! Trodde tiden skulle gå fort när man började jobba, så det snart skulle bli 1 september..men inte! Än så länge är det bara den 18 augusti, och 14 dagar kvar! Hoppas dom går fort!!   Det mesta är...

Av Kamilla - 17 augusti 2010 18:58

Semestern tog slut för över en vecka sen..och jag har börjat på mitt nya jobb! Nu jobbar jag på Igelkotten..men saknar mitt gamla jobb på Fyren jättemycket! Jag saknar barnen, saknar arbetstiderna, saknar känslan av att det var kul att gå till jobbet...

Ovido - Quiz & Flashcards