Alla inlägg under juni 2008

Av Kamilla - 11 juni 2008 17:11

Tog me mig bebbarna å åkte till mamma idag. Första gången som trolla åkte i sin bur i bagaget..gick dessvärre inte särskillt bra. Hon skrek å pep å skällde hela vägen..tyckte jättesynd om henne..men när vi va framme va hon lika glad som vanligt. Vi satte oss i trägården å fikade medans vovvarna lekte. Passade sedan på att åka å handla medan mamma passade dem. När jag kom tillbaka från affären lagade mamma jättegod lax..mums! Tiden rann iväg jättefort, mamma skulle iväg på massage å jag å bebbarna åkte hem igen. Denna gången gick det bättre för trolla.


Tack för en jättetrevlig dag mamma!

Av Kamilla - 9 juni 2008 10:52

I fredags var det sveriges nationaldag..å johan var ledig! Nån sovmorgon blev det inte direkt..trolla e pigg så himla tidigt..men vi låg kvar i sängen ett bra tag iaf. Sen satte vi oss ute i solen å åt en smarrig frukost. Solade en stund på gräsmattan. Gjorde sedan oss i ordning och gick ner till johans föräldrar för att käka tårta. Lämnade kvar hundarna där och gick ner till stranden med johans bror. Stranden va knökefull..men vi hittade ett litet hörn där vi fick plats. Badade å solade en stund innan det va dax att gå å hämta vovvarna igen å bege oss hemmåt. Vid halv sex dök tobias å maria upp med mat. Dom hade fixat fläskfilé, sallad, potatis å vitlöksås. Johan slängde på köttet på grillen å till det gjorde vi klyftpotatis. Maten blev kanongod! Spelad lite boule i trägården å käkade sedan upp resterna av gårdagens tårta. tack för en jättetrevlig kväll, och tack för maten! Ni e så gulliga!


I lördags fick vi lite längre sovmorgon, slappade första halvan av dagen under parasollet i trägården, tog sedan me oss trolla å gick ner till stranden. Solade, badade å käkade lunch där nere! Det e verkligen livet att ligga på stranden å gotta sig! Mår verkligen toppen i det här vädret! Traskade hem så småningom å började fixa middagen. Hittade några köttbitar i frysen som vi grillade. Sen började vi klippa gräset..johan använde sin nya trimmer han fått i present. Senare gick vi in å slappade i soffan å kollade på en film.


Igår va det ännu en lugn slappardag..satt i skuggan å läste en bok å johan fixade lite i trägården. Jag cyklade ner till stranden själv å bade å solade en stund..va inte lika skönt idag då det blåste en del..men svalkande va det iaf. Fast efter att ha cyklat "mördarbacken" hem igen så va jag varmere än innan. På eftermiddagen kom pappa å marianne förbi å gosade lite me vovvarna. Senare åkte jag in till stan medan johan va hemma me vovvarne för att träffa johanna å peter..vi handlade lite å åkte å köpte mat som vi tog me hem till oss. Tjötade å åt å hade det jättetrevligt hela kvällen.


Vi kommer förbi nån dag å kikar på dom små bebbarna..längtar!



Av Kamilla - 5 juni 2008 22:14

Började baka klockan sju i morse. Började med tårtan å fortsatte sedan att laga all mat till kvällens kalas. Gjorde olika pajer..provade bla en ny grekisk paj. Sen städade jag å fixade å donade..åkte in till stan å handlade lite grejer som jag glömt att handla dagen innan..forstatte sedan med tårtan när jag kom hem igen. Var precis klar med allt när gästerna kom kl 5. Vädret va ju strålande så vi stt ute i trägården..helt underbart! Kalaset blev jättetrevligt..*nu måste jag skryta lite* maten blev jättemumsig..för att inte tala om tårtan..himelsk god..det var första gången..men definitivt inte sista gången jag gjorde den!

Av Kamilla - 4 juni 2008 19:38

Har vart i borås å lämnat in min portfolio idag. Glömde att ta med mig den förra veckan..så det va bara att bege sig till borås å lämna den. Hämtade även mina saker sen utställningen. Mamma passade vovvarna, så jag passade på att handla inför johans kalas med. Älskar att handla på den affären! Skyndade sedan hem igen. Mamma åkte hem igen å jag å vovvarna njöt restaen av dagen i trägården.

Av Kamilla - 2 juni 2008 10:29

Jag har sommarlov nu!! I nästan hela 13 veckor! Såå underbart!!!

Vilket underbart väder det har varit i helgen! Tänk om det kunde vara så här hela sommaren!! Spenderade en del av dagen igår nere på stranden..tog första doppet för i år i..det va riktigt skönt i vattnet! Så här tidigt har jag inte badat på jag vet inte när! Till å me Johan badade å tyckte att det va skönt..å han brukar vara en badkruka..det säger väll allt om hur gött det va å bada! Resten av dagen slappade vi mest i trägården. Underbart!

I lördags hjälpte johan sin bror med hans nya tv-bänk på förmiddagen, medans jag var hemma me vovvarna. På eftermiddagen var vi på kalas hos Viktor. Johans familj fick då träffa trolla! Å alla bara smälte! Men va annars kan man göra när man ser henne! ;)


Lillälsklingen i trägården


Ovido - Quiz & Flashcards