Direktlänk till inlägg 20 december 2007

I mitt hjärta för evigt..

Av Kamilla - 20 december 2007 10:30

Igår, onsdag den 19/12 kl 15.30 skedde det. Det som vi vetat skulle ske..men bara hoppades på att det skulle dröja. Sitter här å tårarna vill inte sluta falla..för min älskade farmor. Saknar dig så otrolig mycket, fast det har gått så kort tid. Älskar dig..å för din skull e det skönt att du nu får vila i evigheten. Men för oss som e kvar e det så otroligt jobbigt! Du betydde så mycket å du var så otroligt snäll! Du har vart som en andra mamma för mig. Alltid tagit så bra hand om mig och tobias, alltid funnits där för oss. Kan inte riktigt fatta det..att du e borta.


Farmor var gammal, 85 år..så det e ju inget konstig egentligen att hon tillslut blev dålig å gick bort. Men det känns ändå så overkligt..ända till i sommras har hon varit pigg som en nötkärna. Hon har till å med gått på gympa varje veka tills i sommras då hon fick beskedet att hon hade cancer. Denna jävliga sjukdom som tar så många underbara människors liv. Å det spelar ingen roll att vi vetat att denna dagen skulle komma snart..det e ändå så jävla jobbigt!


Senast jag hälsade på henne, var i lördags. Då va hon så svag å hon låg där i sängen, så himla mager..det var bara skinn å ben kvar av min än gång så pigga farmor. Hon bad mig om iskall mjölk, mjölk som hon inte hade druckit på 40 år..men som hon nu de sista veckorna i livet inte kunnat få nog av. Jag pratade med henne och höll hennes hand. Hennes vackra hand. För trots att hon nästan helt tynat bort så var hennes händer fortfarande så himla vackra. Å när vi tillslut skulle gå därifrån så sa hon: Jag vet att ni måste gå å jag vet att ni kommer tillbaka. Å sen gav jag henne en stor kram å lovade att vi sjulle det! Men jag hann aldrig komma tillbaka..inte för än hon var borta...så igår när pappa ringde å berättade att hon somnat in, va jag tvungen att åka dit till henne som jag lovat henne. Där låg hon..min lilla älskade farmor, så stillsammt..precis som om hon sov. Å hennes händer var fortfarande lika vackra!


Huvudet spränger å tåranrna vill inte sluta rinna..minnen från farmor, saker hon gjort å sagt..kommer upp mitt huvud...å då gråter jag ännu mer! Tårar för min underbara farmor..!


Farmor jag älskar dig och saknar dig och du kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta!



Farmor i april på hennes 85-årsdag.

 
 
Ingen bild

Johanna

20 december 2007 13:35

va fint du skrivit om din farmor. Nu sitter jag här och storbölar jag med. Usch tycker så synd om er. Det rä jobbigt att förlora någon som står än så nära. Ni ska veta att jag tänker på er. Puss och kram

 
Ingen bild

kamilla

20 december 2007 16:04

tack vännen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kamilla - 13 mars 2011 19:21

Blev sugen på att börja blogga igen, men kände för att starta om från början!   Här är den nya bloggen:   http://karamillas.blogg.se/ ...

Av Kamilla - 9 september 2010 08:36

Jag tar en liten paus i bloggandet (som ni säkert redan märkt) ett par veckor framöver. Det e så mkt me flytt, renovering och annat att bloggandet inte hinns med just nu!     ...

Av Kamilla - 23 augusti 2010 17:11

Igår var det min och Johans bröllopsdag! Våran första bröllopsdag! ♥ Tänk va fort ett år går! Tycker inte det va alls länge sen vi stog där i kyrkan..! Hoppas på många fler år tillsammans med Johan..å många fler bröllopsdagar att fira! :) Jag ...

Av Kamilla - 18 augusti 2010 18:19

Snart flyttar vi! :) Jag längtar så jag nästan dör!! Trodde tiden skulle gå fort när man började jobba, så det snart skulle bli 1 september..men inte! Än så länge är det bara den 18 augusti, och 14 dagar kvar! Hoppas dom går fort!!   Det mesta är...

Av Kamilla - 17 augusti 2010 18:58

Semestern tog slut för över en vecka sen..och jag har börjat på mitt nya jobb! Nu jobbar jag på Igelkotten..men saknar mitt gamla jobb på Fyren jättemycket! Jag saknar barnen, saknar arbetstiderna, saknar känslan av att det var kul att gå till jobbet...

Ovido - Quiz & Flashcards