Alla inlägg under juli 2010

Av Kamilla - 2 juli 2010 15:41

..blev det våran tur! Efter att ha kollat på hus i ca 5 år, har vi nu äntligen köpt ett! Vi va och kollade på det i onsdags, hade ordnat så vi fick en förhandsvisning. Och igår torsdag kom vi med ett bud som säljarna accepterade. Å igår kväll skrev vi kontraktet! =) Så allt har gått riktigt fort..kan knappt förstå det ännu! Men jag är hur glad som helst! Vi va tvugna att öppna en flaska champagne igår och fira!

Nu ska vi bara se till å få sålt vårat me..men det ska förhoppningsvis gå ganska smidigt! Sen blir det flytt i september!


  

Huset från framsidan..med dubbelgarage! =)

 

Hall och en del av köket.


  

Vardagsrummet och köket ur en annan vinkel.  

Av Kamilla - 2 juli 2010 09:15

Igår var sista dagen på mitt jobb på Förskolan Fyren i Lerum! =( Det har varit en jättebra arbetsplats, å en bra mjukstart i karriären som lärare..men nu väntar nya utmaningar! Kommer sakna min underbara kollegor massor! Å självklart barnen med! Blir nog svårt att hitta ett jobb som det! Förhoppningsvis blir det nya jobbet också bra..men inget annat ställe går nog riktigt att jämföra med Fyren!


Tidigare i veckan blev jag avtackad med glasskalas och present från alla mina kollegor i Aspenkyrkan. Fick en fin ljuslykta! Å igår hade vi från Fyren middagsdejt hemma hos Carina på hennes altan ute i solen. Åt underbart god mat, pratade, skrattade och kramdes! Jag fick även en present från dem! =) En fin uppsättning med rosa bakgrejor, skålar, söta muffinsformar, en muffins & bakbok + lite annt smått och gott! Så här ska det bakas! Självklart hade jag bakat till mina kollegor igår med. Blev citron och lakrits cupcakes med citronfrosting och lakritsströssel och en kladdkaka med dajm och polly. (Tyvärr glömde jag kameran, så jag kunde inte ta några kort på mina fina bakverk! ) Å dessvere blev det ju heller inga foton på mina kollgor! Men vi ska hålla kontakten och kommer ses snart igen! Tror inte riktigt att det ens har sjunkit in att jag inte ska jobba med dem nått mer. Jag lär väll inse det först när sommaren är över och jag börjar på mitt nya jobb!


Nä..nu ska jag försöka att inte deppa ihop över det! Utan njuta av att det faktiskt är SEMESTER!!!


Här kommer bilder på de fina presenterna jag fått:


  

Ljuslykta från kollegorna i hela Aspenkyrkan

 

  

Min fina rosa present från världens bästa kollegor!


  

Present från föräldrarna och barnen!

Ovido - Quiz & Flashcards